Oslo Spillforening (OSF)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Oslo Spillforening (OSF)

You are not connected. Please login or register

Forslag til tidspunkt for neste session

+4
AndreasABeast
Kristine
Morten
Mikael
8 posters

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Go down  Innlegg [Side 3 av 6]

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

wooo, spagetti. Støttes fullt ut Very Happy

AndreasABeast

AndreasABeast
Styremedlem
Styremedlem

Jeg foreslår at jeg lager en ganske enkel spagetti bolognese Smile hvis ingen har noe imot det.

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Er ikke 100% sikker ennå, men regner jeg må dra senest kl.18.00 på Søndag.

Morten

Morten
Admin
Admin

Det blir ikke fredag, nei. Det passer vel bra uansett. det blir skjeldent bra med mer enn 2 dager. Hvis alle kommer seg hit til 10 er det ikke noe problem å ta det så tidlig^^ Satser vi på å starte rundt 11? Vi kan trenge litt forberedelsestid for å lage fine adjø og introduksjoner.

Mikael. Når skal du dra på søndag?

Andreas står for maten denne helgen. Har noen ønsker til middag?

Adressen er Anton Schjøths gate 12. Den enkleste måten å komme seg hit er å ta buss 37 til Lovisenberg, rett nord for St.Hanshaugen, så møter jeg deg der.

https://pfoo.norwegianforum.net

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Blir det ikke noe spilling på fredag da? Hvor er det dere pleier å spille i Oslo egentlig?

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Morten da, skamme seg skulle du, dobbeltbooking og greier Embarassed

Men da bør vi sette igang litt tidlig på Lørdag siden jeg må dra Søndag kveld. Kunne vi ha troppet opp hos deg kl.10.00?

57Forslag til tidspunkt for neste session - Page 3 Empty Re: Forslag til tidspunkt for neste session Søn Okt 07, 2012 7:16 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Sorry folkens, men jeg har klart å dobbelbooke meg. Jeg kan ikke fredag den 12. så det får bli lørdag til søndag.

Uke 41:
12 - Andreas, Mikael, Maiken, Simen (etter 17.00)
13 - Morten, Andreas, Mikael, Maiken, Simen
14 - Morten, Andreas, Mikael, Maiken, Simen

https://pfoo.norwegianforum.net

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Starting Gold: [You must be registered and logged in to see this link.]
Nesten på bunnen av den sida.

Lykke til, Peter. Om du tar over William Bones, så er han en Cleric of Pharasma. Morten gir deg detaljene. Wink

Kael er der fortsatt folkens... men kanskje ikke for så lenge.

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg blir veldig gjerne med jeg hvis det er greit for alle andre også.
Jeg har kjempe lyst til å lage en Cleric faktisk. Men jeg må hvite om dere ruller Atributes eller kjøper. og hvor høy lvl jeg skal lage characteren.

Jeg regner med at dere bruker Pathfinder Domains etc?

Hvis jeg skulle få klar signal så kan jeg lese meg opp og lage en character som passer bra inn i Universet.
Hvor mye gull jeg starter med og kanskje en oppdatering på hvilke characters som er i livet og i gruppen nå?

Very Happy

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Sånn, back to business. Da er offisielt erklært rollepilling 12-14 Okotber (Woohooo cheers ), og siden foreleserne mine tar høstferie(?) i uken før, får jeg tid til å lese meg opp på forhånd, og vil forhåpentligvis kunne ta alle de syke valgene deres på strak arm Razz

Anyway, jeg vil veldig gjerne ha deg med den helgen Peter, så bare bli med hvis du har mulighet. I forhold til character, så er jeg ganske åpen. William bones er jo selvsagt et alternativ hvis Morten vil låne ham bort, og jeg har fremdeles til gode å se en campaign hvor det ikke har vært bruk for en cleric, pluss at builden Morten har laget er ganske snedig (applaus til deg Morten Smile ). Men hvis du har en ide om en character du har lyst til å lage, eller som du tror kan funke bra, så bare si i fra, så skal jeg klare å smette den inn i plottet.

Dessuten kom jeg på at Simen jo har gått og protestert med druidkompisene sine i, hva blir det nå, 3 uker? Dermed blir det litt vanskelig å smette ham tilbake i gruppa tatt i betraktning situasjonen dere er i nå. Hvis jeg ikke finner en overveldene logisk løsning på problemstillingen, så tveaker jeg biiiittelitte grann slik at han er med dere fra begynnelsen, men det er bare siste utvei. Og jeg er jo tross alt gud Cool

I forhold til deg Maiken, så vil jeg gjerne du sender meg en kort melding på forumet med Navn på ny character, class, race, alignement, ability scores, saving throws, feats og equipment (du kan bare følge tabellen i CRB i forhold til hvor mye gull du starter med). Gjerne også en kort bakgrunn slik at jeg kan introdusere deg på en troverdig måte. Og for guds skyld, ikke kom med enda en 40+ stealth character som gamebreaker alt i plottet Razz

Helt til sist. Jeg har vært en svært dårlig GM når det kommer til å skrive hva som har skjedd underveis Embarassed , så husker folk mer eller mindre storyen, eller skal jeg heller få en mental kilevink fra dere, og begynne på arbeidet som er å oppsummere hendelsesforløpet?

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg tror jeg har kommet hjem ifra new York til den helgen.
Så hvis det er interesse så kan jeg ta en guest player. William bones kanskje?
Men ingen hard feelings om det skulle preferes noe annet.
Men hadde vært utrolig gøy å prøve spilt med dere. Smile

Morten

Morten
Admin
Admin

Betyr det:

Uke 41:
12 - Morten, Andreas, Mikael, Maiken, Simen (etter 17.00)
13 - Morten, Andreas, Mikael, Maiken, Simen
14 - Morten, Andreas, Mikael, Maiken, Simen


Very Happy Dette blir fett! Very Happy

Hva gjør vi da med William Bones? Skal han sones ut eller skal det være 5 karakterer der? Vi har jo passed the point of no return... *synger*

https://pfoo.norwegianforum.net

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Da, hvis jeg forstår lista til Morten og det Simen og Maiken har sagt, så kan alle den helgen......wow Shocked

Maiken

Maiken
Styremedlem
Styremedlem

Det kan gå greit for mæi. Men da må det avgjøres fort, med tanke på flybiletter. Æ skal uansett søråver uka ætter Smile

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Det burde gå greit. har snakket med Simen nå, og for ham passer det best med 12-14 Oktober. Funker det?

BTW, godt å se at du nå er logget på med et navn vi kan forstå Simen Razz

Morten

Morten
Admin
Admin

Min bedre halvdel minnet meg nettopp på at vi er invitert bort helgen 28-30. Er det noen av de andre dagene som fungerer?

https://pfoo.norwegianforum.net

Monken Simen



Da har jeg endelig kommet meg tilbake på forumet...
Skal se om jeg greier å være litt mere aktiv fra nå av, men har det veldig hektisk så kan ikke låve for my Wink

Må si det var kipt å oppdage at det ikke ble noe denne helgen da jeg regnet med at den var bankers...

Har varslet maiken osgå om at det ikke blir no den helga.

ser ut som det passer for meg helga 28-30.

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Er nok i Stavanger en god stund siden jeg går på universitetet her, men vi har en ordning slik at vi jeg er GM dekkes reisen min av OSL, mens hvis jeg er spiller dekker jeg utgiftene selv. Alt i alt skulle det gå forholdsvis greit selv om det jo betyr at jeg ikke kan være med på absolutt alt i Oslo Sad

Anyway, jeg føler denna tråden har begynt å komme litt på avveie, så returnerer til CotCT Razz

Siden Simen og Maiken som alltid er nær ikke-eksisterende på forumet *kremt*, så skal jeg prøve å snakke med dem på telefonen om når de kan, men jeg har et liiiiiite øye på helgen 28-30 denne måneden, så hvis Morten & Andreas kunne satt den helgen i parentes, så skal vi se om vi får det til da.
Dere kan forresten bare glede dere, for hvis vi er litt effektive skal dere få oppleve den mest kreative dungeon (vel, ihvertfall en av de mest kreative) som jeg har sett Wink

Og Peter, ville du kunne hatt interesse av å være guestplayer en session? Jeg har skikkelig lyst å møte deg den helgen jeg er tilbake i Oslo, og jeg tror det hadde vært kjempekult å spille sammen Very Happy

Morten

Morten
Admin
Admin

Det er det, ja Smile Andreas skal lese seg opp på første del av Jade Regent i løpet av noen få uker. Når han begynner å føle seg klar legger vi ut mer info om det.
Flere av oss har snust litt på World of Darkness og jeg tenkte en gang å lage en campaign til det. Om du vil lage en campaign for WoD er det ingen ting i veien for det Smile

https://pfoo.norwegianforum.net

70Forslag til tidspunkt for neste session - Page 3 Empty Re: Forslag til tidspunkt for neste session Tir Sep 11, 2012 12:01 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jade Regent høres kjempe spennede ut. Men det virker som om det er veldig på tegnebordet foreløpig, siden dere ikke har laget en Campaign thread om det enda. Jeg er gjerne spiller ihvertfall. Kan godt tenke meg å prøve som GM/DM etter at vi har blitt bedre kjent om det skulle være behov for det. Jeg har lest igjennom alt dere har skrevet av oppsummeringer av sessions etc og jeg liker spille stilen deres. Og selv om dere ikke har så mye erfaring ifra og være spill ledere syntes jeg ikke det merkes, Snarere tvert imot. I love you

Kanskje jeg engang i framtiden kunne laget en World of Darkness campaign

Hvor lenge blir du i Stavanger Mikael?

Morten

Morten
Admin
Admin

Det gjør ingen ting. Vi har nok folk som har prøvd seg som GM til å ha flere sett kjørende. Selv om de fleste av oss er ikke så erfarne enda^^ Mikael ble kastet inn i GM-rollen fordi at han var den eneste som hadde spillt før, og jeg ble bitt av basillen og prøvde meg som GM rett etterpå Smile Vi har fler som kan ta jobben også, men av div. grunner er det enklest om de er spillere.

Det er vanskelig å holde på spillere over land tid, noe jeg regner med du har erfart^^ Vi holder oss foreløpig den offisielle pathfinder-verden, Golarion, så det er enkelt å flette inn nye karakterer og det er stort nok til at noen karakterer kan få andre ønsker enn laget har. Vi lar folk velge selv hva de vil bruke tiden på, så om det er noe viktig som krasjer flytter vi møtet eller spiller uten dem. Da blir det en annen spiller som styrer karakteren. Det er ikke ideellt, men det fungerer. Smile
Jeg tror vi kan gjøre det nesten slik med de andre systemene vi skal spille også

Vi ser for oss at "Jade Regent" skal være noe fast som går over lang tid, og når Andreas lager gruppe vil han fokusere på gruppedynamikk og hvor ofte folk kan møte opp. Smile Innimellom er det plass for gjestespillere også. Kan ha deg i bakhodet om det skulle være behov for en ekstra spiller i Kingmaker Smile

https://pfoo.norwegianforum.net

Peter

Peter
Medlem
Medlem

KJempe kult! Jeg har ingen erfaring med å være DM desverre. Jeg har lyst til å være med på så mye som mulig men er veldig fornøyd med å bli med på noe i det hele tatt.

Jeg foretrekker helst å være spiller men jeg har tenkt litt på å kanskje prøve meg litt som DM


Jeg ser dere har mange spillere som kommer og går litt. Bare nysgjerrig på hvordan dere løser det med Karakterer og sånt?
Jeg lager gjerne noe fast og møter opp ofte om det er plass og anledning

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Hei Peter

Dritkult at du har lyst å være med, og jeg tror jeg snakker for alle når jeg sier at du er mer enn velkommen til og joine oss Very Happy
13 år med erfaring er jo ganske imponerende, og vi har faktisk manglet noen som kan ordentlig World of Darkness, selv om vi (jeg ihvertfall) har hatt lyst til å spille det en god stund Razz

I forhold til plass, så har vi 2 aktive campaigns nå, begge i Pathfinder, men den ene som jeg er GM for er litt uregelmessig siden jeg bor i Stavanger. Vår øverste og ypperste allmektige regent, også kalt styreleder Morten har muligens plass på sin? Hvis ikke vet jeg at vi har snakket om å starte en ny campaign, og da burde det absolutt være mulighet for en plass til deg. Har du forresten noe erfaring i å være GM/DM, eller foretrekker du å være spiller?

Anyway, håper dette er starten på langvarig gjensidig spilleglede, og jeg regner med Morten tar snarlig kontakt med deg Wink

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Hei, jeg heter peter og bor i oslo. Jeg drev å trollet litt rundt i google å søkte etter pathinder og Oslo og fant naturligvis siden deres.
Jeg har spilt masse DnD 3.5 og 4e edition. og World of darkness. Noe Call of Cathulu og Fabula og sånt.

Jeg har vært med i en fast rollepsill gruppe i nesten 13 år men nå er vi så spredt over hele verden at vi har sluttet å spille.
Jeg tror å spille rollespill er noe av det kuleste jeg vet. Uten å være Power Gamer can jeg sitte i timesvis å titte i bøker å snekre Characters.
Trollet litt rundt på forumet her og syntes dere virker som en kul gjeng. Dere er jo sikkert kanskje helt fulle med 4-6 spillere eller noe sånt?
Men jeg tenkte bare jeg skulle høre meddere om dere kanskje har plass til en spiller til?

Jeg liker også spille lenge i strek


legger ved link til facebook: /peter.sundvor

Basketball

/edit

Jeg fant ikke et bra sted å poste denne så ble her. Jeg setter pris på god karakter utvikling og jeg kan spille ofte. er ihvertfall flexibel.

75Forslag til tidspunkt for neste session - Page 3 Empty Re: Forslag til tidspunkt for neste session Lør Sep 08, 2012 3:40 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Uke 38:
21 - Morten, Andreas
22 - Morten, Andreas
23 - Morten, Andreas

Uke 39:
28 - Morten, Andreas
29 - Morten, Andreas
30 - Morten, Andreas

Uke 40:
5 - Morten, Andreas
6 - Morten, Andreas
7 - Morten, Andreas

Uke 41:
12 - Morten, Andreas
13 - Morten, Andreas
14 - Morten, Andreas

Uke 42:
19 - Morten, Andreas
20 - Morten, Andreas
21 - Morten, Andreas

https://pfoo.norwegianforum.net

Sponsored content



Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet