Oslo Spillforening (OSF)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Oslo Spillforening (OSF)

You are not connected. Please login or register

Forslag til tidspunkt for neste session

+4
AndreasABeast
Kristine
Morten
Mikael
8 posters

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Go down  Innlegg [Side 2 av 6]

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Andreas da, dette har vi jo planlagt en stund. Med tanke på at jeg må legge ut ca. 1000 NOK tur-retur med fly, så blir det fort en kostbar affære hvis spillerne mine plutselig ikke kan spille Crying or Very sad

Men jeg skjønner jo at familie er viktig, og med Morten, Maiken og Peter (kom du den helgen Peter?), så er vi nok spillere. Så hvis du kan komme, dritkult. Og hvis ikke, så er du fremdeles tilgitt Wink

AndreasABeast

AndreasABeast
Styremedlem
Styremedlem

Jeg har desverre dobbelbooka søndagen og må dra til pappa på nesodden da Sad Men kanskje jeg får tid noen få timer spilling :/

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg savner Zafar også! Og hele gjengen. Luna og hennes lvl 5! Spells: epic underground maze awaiting Discovery!

Morten

Morten
Admin
Admin

Yay! Dette blir bra! Begynner å savne Zafar nå Smile

https://pfoo.norwegianforum.net

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Ting heller litt mere mot at jeg er hjemme og får vært med. Gleder meg

31Forslag til tidspunkt for neste session - Page 2 Empty Re: Forslag til tidspunkt for neste session Ons Nov 07, 2012 11:54 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

ah jeg gleder meg så mye til å fortsette i Curse of the crimson Throne! men jeg lurer på om jeg er i Miami da uheldigvis...
aaah sånn er det! jeg regner ikke med at dere skal vente med å spille men jeg kan gi dere en god taktikk oppsumering og spell list sånn at det ikke skal være så vanskelig å styre henne mens jeg er borte. men jeg håper jeg kan få være med videre å spille med luna. Det er ytterst skjeldent jeg ikke kan Sad miip

kan hende jeg e rhjemme og er kke helt sikker

AndreasABeast

AndreasABeast
Styremedlem
Styremedlem

Høres bra ut Smile Jeg er med!

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Søndag it is then. Heldigvis har norwegian kampanje i den perioden, så jeg får flybilletter til halv pris cheers

Siden vi bare får en dag på oss vil jeg starte tidlig, helst ikke senere enn kl.10. Men jeg trenger denne gangen ikke dra tilbake før dagen etter, så vi kan holde på så lenge vi har mulighet Very Happy

Vi blir dessuten garantert (tror jeg) ferdig med bok 3 neste session, så da får vi kanskje startet på bok 4 som jeg allerede har lest meg godt opp på. Her er det sinnsykt mye fallgruver spillerne kan gå i, og utrolig mange retninger plottet kan ta avhengig av hva spillerne gjør. Med andre ord, ting dere gjør vil få konsekvenser, så bare ha det i bakhodet Smile

De som er nysjerrige kan lese seg på på Shoantier, som kommer til å spille en sentral rolle i bok 4. Jeg føler det er naturlig at spillerne kan litt om dem ihvertfall.

Og Leif. Jeg regner med å være i Oslo i dagene rett før og etter Julaften, så jeg regner ikke med at det blir noe tid til rollespilling da (selv om jeg jo kan ta feil Razz ), men vi kunne jo ha møttes uansett Wink

34Forslag til tidspunkt for neste session - Page 2 Empty Re: Forslag til tidspunkt for neste session Tor Nov 01, 2012 11:43 pm

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Hva med Desember folkens? Jeg er hjemme mellom ca. 18 og 28 eller noe sånt. Razz

Maiken

Maiken
Styremedlem
Styremedlem

skjønner det:) da finner æ på nåkka anna. så blir det på søndagen:)

Morten

Morten
Admin
Admin

Det skal være familiemiddag her lørdag den 30. så den dagen er utelukket. Det positive da blir at det sikkert er noen kaker til overs på søndag.

Maiken. Det kommer ikke til å være så lett å varte opp med familiebesøk i tillegg, men du kan spørre Andreas og Lillian om de skal noe Smile



---------___
--------/..../
-------/..../
------/__/______
---oo|.................)
---oo|.................)
---oo|.................)
---oo|................)

Thumbs UP!

https://pfoo.norwegianforum.net

Maiken

Maiken
Styremedlem
Styremedlem

Det høres bra ut Smile Men Morten, er det mulig for dere om jeg kommer på fredagen? det er da det billigste flyet går.

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Tommel up

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Okay folkens, det kan gå ettersom familien min skal ha julebord den 30.November, men det betinger at vi må spille fra Lørdag-Søndag den helgen ettersom fredagen min blir opptatt.

Hvis dette går greit for folk, så gi en tommel opp slik at jeg får bestilt billetter snarest mulig Wink

40Forslag til tidspunkt for neste session - Page 2 Empty Re: Forslag til tidspunkt for neste session Tir Okt 30, 2012 11:59 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Hvilken dato er det? Jeg tror Jeg kan ihvertfall for hva det er værdt

41Forslag til tidspunkt for neste session - Page 2 Empty Re: Forslag til tidspunkt for neste session Tir Okt 30, 2012 11:58 am

Maiken

Maiken
Styremedlem
Styremedlem

Hei:)
uke 48, den 30.-2. kan gå for mæi:) men æ må ha svar fort om det blir da eller ikke med tanke på rimelige flybilletter.

42Forslag til tidspunkt for neste session - Page 2 Empty Re: Forslag til tidspunkt for neste session Man Okt 29, 2012 10:35 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg er ganske fleksibel. Er det ikke bare å skjekker når det er billigst å reise å ta utgangspunkt i det? Utifrå når Maiken og Mikael kan. Må si det er ganske sporty å reise ifra nord til Oslo for å spille. Hands up! Very Happy

43Forslag til tidspunkt for neste session - Page 2 Empty Re: Forslag til tidspunkt for neste session Man Okt 29, 2012 10:13 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Jeg blir lei meg om det skjer, samme om jeg er forberedt på det eller ikke^^ Men jeg er imponert over viljen til rollespill Smile

Uke 46:
16 -
17 -
18 -

Uke 47:
23 - Morten
24 - Morten
25 - Morten

Uke 48:
30 - Morten
1 - Morten
2 - Morten

https://pfoo.norwegianforum.net

44Forslag til tidspunkt for neste session - Page 2 Empty Re: Forslag til tidspunkt for neste session Søn Okt 28, 2012 8:37 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Heisann hoppsann alle sammen, og takk for sist. En stund siden nå, men jeg har hatt litt R&R fra rollespill, og fokusert en del på studier siden sist, så derfor har dere ikke sett meg på forumet.

Nå over til mulig dato for neste session. Som vanlig vil jeg at folk legger ut når de kan her, og jeg tenker at vi i første omgang åpner for en av helgene i perioden 16.November - 3.Desember, så legg ut de helgene dere kan.

Desverre må jeg si at det er en viss mulighet for at det kan bli litt tight økonomi den perioden, og det er ikke 100% sikkert at jeg får råd til å betale de 1000 kr. fly fram og tilbake koster. Dere må ikke ta sorger på forskudd nå, men ikke bli for skuffa hvis det skjer, okay Sad

45Forslag til tidspunkt for neste session - Page 2 Empty Re: Forslag til tidspunkt for neste session Lør Okt 27, 2012 4:21 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Når blir neste session? Lurt å bestemme snart så Mikael og Maiken får ordnet flybiletter Smile

https://pfoo.norwegianforum.net

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

On the subjects of killing players: [You must be registered and logged in to see this link.]
Check it if you have time; Spoony's roleplaying stories and tips are entertaining and educational. Smile

Morten

Morten
Admin
Admin

Jeg er også for å kjøre "no-loading" regler. Det er mye morsomere når ting som er dritt faktisk er dritt. Jeg vet ikke om du hørte det, men jeg sa på lørdagen: "vi kommer til å overleve uansett. Spillet er bygget opp for det." Det er noe jeg ikke er så veldig glad i med rollespill. Når man går inn i en kamp må det føles ut som en kamp. Som Peter sa er det mye mer givende å spille når ikke bare de gode tingene man gjør har konsekvenser, men også de feilene.

Jeg er glad i Zafar, men om han gjør en tabbe skal det ha konsekvenser. Da Cat døde forstår jeg at du ville spole tilbake når det er første dagen for karakteren osv., men jeg setter pris på om du ikke gjør det til en vane. Om jeg har en svakhet i karakteren min er det spennende om den blir utnyttet, så lenge jeg ikke gjennomskuer det^^ Som det ble sakt på hyperions GM-kurs: "Spillere liker at du er slem mot dem" Jeg er helt enig. Om jeg merker at det går litt dårlig blir jeg motivert til å kjempe hardere, men det er en balansegang Smile

Takk for en flott helg! Jeg liker den nye gruppedynamikken vi har Smile

https://pfoo.norwegianforum.net

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg personlig syntes det er noe av morroa at det er farlig, jeg liker risk og spenning. At man kan dø er en helt naturlig og viktig del av adventure syntes jeg. Spilte Diablo II mest på hardcre mode.

Men når det er sagt så hater jeg å miste Characteren min, men når det er reel fare så gjør det å lykkes så mye søtere.

Jeg er såppas ny hos dere og jeg er med på alt. men tenkte bare å lufte meninger uansett Smile

Tusen takk igjen for en fantastisk helg! ^_^

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

En takk til alle mine flinke spillere for en fantastisk rollespillhelg Very Happy Vi fikk gjort god progresjon, og vil bli ferdig med bok 3 neste session mest sannsynlig.

En spesiell takk til Peter som spilte med oss for første gang, og jeg tror vi alle er enige i at det var kjempegøy å spille sammen Wink
(Takk for rosen forresten. Jeg har fremdeles mye å lære, men god feedback inspirerer meg til å forbedre meg)

Men det var en ting jeg la merke til som jeg vil ta opp, og det er i forhold til dødelighet. Som dere kanskje la merke til, så beit slangene på slutten godt fra seg, og det har noe med progresjonen å gjøre. Dette er nemlig første gang vi har spilt med characters over LV8, og selv om de utvikler seg og får kraftigere egenskaper, så blir også encounters og utfordringer dere møter vanskeligere og mer komplekse, og ingen av oss har mye erfaring i å spille high levels. Det jeg vil fram til er at f.eks. den dungeon dere skal inn i nå, så er det en reell sjanse for at characterene deres kan dø, og for første gang en mulighet for TPK. Jeg vil derfor høre litt tanker rundt det i forhold til hvor sterkt knyttet dere er til characters dere har nå, for som GM har jeg selvsagt mulighet til å tweake alle encounters, men jeg prøver så langt som mulig å spille ting som de står i boka.

Anyway, takk for helgen, og jeg legger ut forslag til neste dato når jeg har sjekket min egen plan litt bedre Smile

50Forslag til tidspunkt for neste session - Page 2 Empty Re: Forslag til tidspunkt for neste session Søn Okt 14, 2012 4:09 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Tusen takk for en helg med førsteklasses nørding. Det var utrolig gøy å få møtt dere og spilt litt igjen. Mikael du er også veldig flink til å være GM. Utrolig morro! gleder meg masse til neste gang

Sponsored content



Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet