Oslo Spillforening (OSF)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Oslo Spillforening (OSF)

You are not connected. Please login or register

Nytt hjemmelaget eventyr!

4 posters

Gå til side : Previous  1, 2, 3

Go down  Innlegg [Side 3 av 3]

51Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Ons Mar 13, 2013 6:47 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Da jeg begynte å lese det siste du skrev ble jeg litt trist over at du ikke ville spille havfrue. Men etter å ha lest om Tiberius er jeg opptimistisk igjen! Han er kul. Fungerer veldig godt i verden slik jeg ser for meg ham. Kanksje havfruen blir en cohort etterhvert? Smile

Jeg vil at magi skal ha en liten WOW-effekt, ja. Magikere blir ofte ikke gitt den samme tilliten som mer brawny karakterer. Dette grunner i folks frykt for det ukjente. De fleste har hørt historier om magi, og sett kongens/lordenes magikere, men de færreste har sett magi i bruk. Kanskje blir noen banditter skremt vekk når de ser magi bli brukt offensivt? Kanskje arresterer militaen deg for å bruke det åpenlyst. Jeg jobber fortsatt med detaljene, og vil vi skal finne frem til noe sammen.

Det hadde vært nyttig om vi kunne møtes en gang om ikke så lenge, før vi begynner, for å diskutere verden og forme den slik at det er noe alle kan relateres til. Gjerne før påskeferien. Hvilke dager kan dere?


PS: Jeg regner med at dere har sett det, men vil forsikre meg. Jeg ønsker å ha en sterk koniutet i spillingen vår. Gjerne èn dag annenhver helg. Har alle dere mulighet til det? Er alle villig til å prioritere rollespill, og forandre planer for å få tid til rollespill?

https://pfoo.norwegianforum.net

52Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Ons Mar 13, 2013 6:14 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Tuck ut! jeg blir Wizard. Sterkt Fokus på Battlecontrol, Summon, Utility.. Om vi ikke har noe party face så kan vi bruke noe Enchantment spells men party face hadde vært bedre. Har masse skills men mest knowledges og sånt, Familiar hjelper med Perception, Og jeg skal prøve å ikke ha en familiar som magisk forsvinner å dukker opp når det passer men ta han med aktivt i rollespillingen også.
SÅ bare lag det du mest vil Andreas så får vi det til uansett tror jeg. Lvl 6 så tar vi leadership featen Razz

Jeg regner med at magi er veldig sjeldent å vanskelig å overkomme, Derfor følger jeg veldig med på hvilke spells Denne wizarden kan. som er 3+int modifier første lvl spells, 2 spells for hver lvl etter det. Hvis man ikke finner en spellbook å kopiere som da er veldig verdifult i den verdenen kan jeg tenke meg.

Jeg er litt tent på ideen at vi er leie soldater, Denne Karakteren kan være leid inn som Rådgiver og Revisor for kompaniet. Ansvar for fordeling av lønn også videre. Kanskje han holder deg for seg selv at han kan magi.

Tiberius Human Wizard

Det er kanskje en wow faktor når man ser spells i bruk? Hvordan han kan magi, heller jeg noe mot at Faren hans brukte hele livet sitt på å mestre magi, å kom ikke så vedig langt men knakk koden. Moren hans døde under fødselen så han er ene barn. Faren døde når han var ganske ung under mystiske omstendigheter. (klassisk) Hjemme hans ble konfiskert av staten, men før han ble kastet ut tok han med seg alt av sin fars arbeider, for å gå i sin fars fotspor. Selv lært med fars notater og minner ifra barndommen, = level 1 Wizard

Tiberius har aldri jobbet fysisk og er svakt bygd, men han er et matte geni og har brukt meste parten av sitt ungdom på leting etter kunskap å hint om magi. Noenganger finner man ledetråder der man minst venter det. Geometri og former, spessielt dens tendens til å repiteres i naturen virker å fasinere han. Tiberius er klar over at med de rette formlene og fokus kan man forandre på virkeligheten med intensjon og Fantasi.

Chaotic Neutral pirat



Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 783large

53Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tir Mar 12, 2013 10:29 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Kommer ann på hva Andreas vil? Siden jeg må være Merfolk sorcerer så funker Ikke belasting builden så jeg kommer isåfall til å bli ren conjurer type, noe summons og battlefield control, samt noe buffalo; haste for eksempel. med naturlig høy charisma kan hun fort være party face Når det trengs, men håper på at sosiale greier blir dynamisk over hele gruppen, men trengs en løyn å fortelles eller noen å overtales eller truet så kan hun vel steppe it up. hvis Andreas vil spille rogue Så kan jeg balansere ut med summons til meatshield og flanks. om du vil være ren melee eller party face, så lager jeg wizard og forsøker å dekke resten med spells


54Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tir Mar 12, 2013 9:56 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Hei Alex Smile Jeg gjetter ut fra det du skrev om karakteren din at du ønsker litt det samme som peter nevnte? Med incognito playstyle?

Nice! da har vi tre spillere! Så for nå har vi en utility boomstick, fighter-archer, og en meele. Hvem av dere har lyst til å være party-face, og hvem vil være skill-user? Peter vil du at din sorcerer skal være det? Andreas vil du kjøre en meele rogue eller bard? For vi trenger en skilluser.



https://pfoo.norwegianforum.net

55Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tir Mar 12, 2013 6:50 pm

oblodra



Hei,

jeg heter Alex, venn av den intense posteren Peter.

Jeg kunne godt tenkt meg å være med som en human fighter-archer.

Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 952_large

...nå var det kanskje ikke hester i den verden, uansett...fint bilde. Rustning, skjold, sverd og bue. Noen piler, og alt for få gullmynter.

56Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tir Mar 12, 2013 5:29 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg kan høre med Kristiand eller Jakob , Tror ikke Alex har tid men det blir nok ikke noe problem.
Akkurat nå har jeg ikke mobil. Kanskje jeg kan stikke innom på et kort besøk snart?
Skal høre på facebook

57Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tir Mar 12, 2013 4:10 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Jeg ser for meg at det er ca. som høymiddelalderen i europa. Teknologiske og filosofiske fremskritt kommer hyppig, men jeg prøver å ikke overdrive det. Dvergene har klart å fremstille enkelt krutt, og jobber med å utvikle enkle ildvåpen (kanoner, bomber, osv.). Kongeriket, som jeg har døpt Hydron, har gode skip. Imperiet har jeg ikke helt fastsatt noe for enda. Jeg vil bli sikrere på hvordan resten av verden er før jeg fastsetter noe. Trenger forslag fra dere også.

Om du skal være sorcerer foretrekker jeg om du er havfrue Smile Havkongen er magisk, og hele slekten hans. Dermed kan havfruen din være datteren hans eller noe. Det passer bedre med at iboende magi er ekstremt skjeldent. Alle kan lære seg magi gjennom lange og krevende studier, men nesten ingen har det medfødt. Vi må huske at dette er en ung verden hvor hverken teknologien eller magien har utviklet seg til nivået vi finner i Golarion. Det har ikke vært noen "anncient civilisations" som har funnet alle svarene før. Iallefall ikke på denne planeten Smile

Jeg tviler på at vi får begynnt før etter påskeferien. Jeg har mange ideer, men lite som er fast. Er det noen som har lyst til å ta den tredje, og siste spillerplassen? Eller er det noen av dere her som vil introdusere en ny person for OSF?

https://pfoo.norwegianforum.net

58Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Man Mar 11, 2013 6:14 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Hva slags teknologi er det i verdenen? Høy mekaniske kjøretøy og bygdinger, eller er det mech armor og nye ting. Er pistoler og børser vanlig?
Jeg har følt litt på det og tenkt og jeg vil veldig gjerne spille en Human Blaster Sorcerer, med stort fokus på blasting og noe utility. Men det betyr ikke at hun skal være en kamp drone fordet. Men hun kommer til å pakke en hel masse hurt om ting skulle gå skeis.

Du Morten kan godt bestemme alt hva hun gjør og hvorfor hun er der og hva hun jobber som alt det der.

Jeg bare lager til henne en gammel bakgrunn, sånn hun har endel bloodlines. Air elemtal og Dragonic, Jeg tror hun kommer til å bli kjempe interessant å spille. Jeg burde sove snart men jeg har jet lagg og er gira på å lage mere av henne. Editer unner denne posten her mens jeg oppdaterer prosessen.
-----------------------------
Dalia Raizel Ung human Sorcerer. Blood Line: Crossblooded, Draconic, (Electric) Primal air (electric) Archtype Tattood Sorcerer.

Feats. Tattoo (Evocation), Spell Focus (Evocation), Spell Spessialization ( Burning Hands)

Fokus: Blasting, Control
Hun er ganske one trick pony til lvl 4 men så begynner hun å komme seg ganske bra

Det eneste jeg kan kanskje si litt om Dalia er at hun kommer ifra en veldig gammel familie slekst tree med sterke bånd til da verden av enda yngre. Håper det er noe du kan flette inn noe sted så skal jeg ta å spinne videre på det derifra. Alignment Chaotic Good (kommer nok til å bytte navn et par ganger)

Dalia er har en elektrisk aura som får hårene til å reise seg nesten bokstavelig talt. Noen ganger kan man få små statiske støt ved å berøre henne, Det er ikke helt åpenbart og man kan ikke sette helt fingern på det men noe føles merkelig ut med henne. Noe som står veldig kontrast til hennes ellers grasiøse bevegelser å myke former. Hun er også veldig emosjonell å føler veldig på ting og hendelser. Gråt, sinne og glede.
Hun har drept før i selvforsvar men liker ikke vold i utgangspunktet. Hun satser på list og sosial manuvrering og er det kritisk nok er hun klar for å melt face. Hvis hun er leie soldat så må man forandre litt men jeg bare starter et sted. Du har veldig frie tøyler Morten. Om du ikke syntes det blir stress


Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 512large

59Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Man Mar 11, 2013 10:52 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Sitter paa flyplassen i Amsterdam naa. Er ganske lang reise merker jeg hehe. Sleep

Saa bra du er med Andreas! Jeg har bestemt meg for Wizard eller sorc. skal flette ut mere god historie men jeg er egentlig med paa hva som helst. Kan godt vaere litt menneskelige raser encounters og eliter og saant, med et bra timet monster i ny og ne, men kanskje det er en skjelden ting. Og meste parten av kampene dreier seg rundt plott relatert combat med faksjoner som er stilt opp mot hverandre med stridene politisk agenda.

Jeg merker jeg ogsaa har lyst til aa prove aa vaere litt mere inkognito en det jeg pleier, Kanskje man blir ettersoekte etterhvert og soeker og gjemme seg litt aa blande inn.

Jeg har ihvertfall lyst paa endel politikk og cloak and dagger som ikke er redd for eventyrlige twister og plot turns eller en skikkelig blodig kamp?

Har ingenting imot aa vaere leiesoldat heller, bra sted aa starte, men jeg tror ihvertfall min Character har hoyere ambisjoner i lengden.
om vi skulle ha en spiller til snart, hvor langt unna foeler du at du er foerste session? bounce

60Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Man Mar 11, 2013 10:06 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Flott! Da trenger vi bare èn spiller til Smile

Hva slags spill er du ute etter? Kamporientert, historieorientert, eller en blanding? Er det viktig å møte mange forskjellige monstre, eller er det morsomere å heller møte eliter innen de forskjellige inteligente rasene? Liker dere tanken på å være leiesoldater? Vil dere heller være selvstendige eventyrere? Gi meg litt ønsker. Jeg lager jo eventyret for at først og fremst spillerene skal bli egasjerte Smile

https://pfoo.norwegianforum.net

61Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Søn Mar 10, 2013 6:16 pm

AndreasABeast

AndreasABeast
Styremedlem
Styremedlem

Jeg er så med Smile

Kommer til å spille en melee class, muligens med opprinnelse i planetens ørkenområder. Mer har jeg ikke tenkt ut ennu.

62Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Søn Mar 10, 2013 3:21 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg rekker ikke skirve så mye nå, skal ta flyet hjem til norge, men bare for å svare kort på det viktigste. Jeg tenker jo at et gripende nyangsert eventyr er viktigst, men kanskje med innslag av combat. Men kanskje alle encounters ikke er lagt opp til at de lar seg vinne for eksempel eller at noen blir enkle fordi det er story og fluff som er viktigst, Contra ompimizing og slå ville challange ratings, selv om en fair fight ikke er å forkaste..


Drit bra alt du har skrevet. Jeg gleder meg helt sykt til å bli dratt med på eventyr! må løpe, Hjemme i norge snart <3

63Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Søn Mar 10, 2013 8:36 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Wow! you blow my mind^^ Jeg likte begge karakterene dine. De kan enkelt knyttes inn til startområdet, som er et kongerike som sannsynlig vis kommer til å bli erobret av det voksende imperiet innen noen års tid. Om ikke fortere. Kongeriket er en halvøy, lignende Hellas i vår verden, og har da et variert og frodig fjellandskap. Langs vestkysten er det høye klipper og mange skjær, noe som gjør en sjøinnvasjon nærmest umulig. Spesiellt med kongerikets sterke flåte med små og raske skip. På østsiden er geografien ingen hindring for invasjon, men kongeriket har en allianse med havfolket. Havfolet har flere rambukk-bander som senker skip ved å slå hull i bunnen av dem. Havfolet ledes av en sterk magiker, og regjerer gjennom inspirasjon og respekt. I kongeriket er det føydalsamfunnet som råder. Det er èn konge og mange jarler/lorder. Dere er sannsynlig vis unnderordnet en slik lord, men det skal vi finne ut av sammen før evenyret starter. Det er selfølgelig flere av lordene som er usikker på om de vil støtte kongen når imperiet bryter gjennom forsvaret deres, så kongen bruker enormt mye ressurser på å holde på sine allierte.

Dette var bare en liten del av konfliktbildet i verden. Dvergene, som pleier å holde seg for seg selv, har alliert seg med kongeriket. Orkene og kentaurene, som har opplevd flere tiår med krig, har inngått en slags militær allianse for å holde imperiets menn ute av de åpne slettene sine. Midt i havet er det en stor malstrøm med et hull i bunn. Her renner det ut med monstre. De som ikke kan svømme eller fly blir som regel svermende rundt på bunn. De flyvende og svømmende derimot kan enkelt reise ut i verden. Havfolket har tatt på seg oppgaven å begrense omfanget av dette i havet, og har store styrker stasjonert i nærheten. Imens de flyvende vesnene kan gjøre hva de vil. Drager er blandt de vesnene som har steget opp her.

Før vi går videre på kakrakterlaging vil jeg at vi blir enige om hva slags spill vi er ute etter. Vil vi ha mest fokus på kamp og optimalisering, eller vil vi ha mest fokus på å skape et gripende og nyansert eventyr? Eller begge? Eller ingen? Jeg er mest interessert i eventyrfortelling, men skal jo selvfølgelig lage noe som spillerene også vil engasjere seg i.

Jeg tror denne verden vil fungere best som medium fantasy. Naturkreftene er klart sterkere enn magi. Guder spiller ingen direkt rolle i verden, om det i det hele tatt finnes guder? Magi kan sees på som manipulasjon av naturkreftene. Og jeg har lite lyst til å lage et utall med forskjellige dimensjoner, slik som i Golarion. Jeg ønsker å gjøre verden overkommelig. Jeg skal ikke trenge å minne spillerene på hva de forskjellige stedene og NPC'ene er. Et eksempel er pokemon. Det var kjempemorsomt da det bare var 150 (151 med mewtwo) av dem, men da de la til 3-400 til mistet jeg oversikten og klarte ikke lenger å interessere meg. Jeg skal prøve å ha tydelige konflikter med tydelige NPC'er. Kvalitet over kvantitet. Men når det er sakt kan det jo være et skjulte plot o.l., men de skal ikke ta overhånd. Jeg har lest en del om å lage fengende historier, pratet med noen folk om det, og testet på barna i barnehagen. Tror det er det som på lang sikt vil bli mest fruktbart. Så kan vi jo utvide med den andre siden av planeten om det blir for smått. Har noen idèer til det allerede.

Tilbake til magi. I denne verden er magi vanskelig å lære, og ekstremt få har det iboende. Havfolkets kongeslekt har det, så det passer med Ariel. I kongeriket er det noen få priviligerte personer som har anledning og råd til å studere magi. De fleste er da selvlært ettersom at det ikke finnes noen skole i kongeriket. Det er èn skole i imperiet, men den brukest primært til militære formål. Magikere blir ofte rekruttert til å være rådgivere, bodyguards, o.l. for lordene. Utenfor kongeriket og imperiet er det shamanisme som råder. Her er det druider og clericer som er vanligst. Den hellige magien trekker kraftene sin fra de forskjellige aspektene i naturen. Dermed kan de som velger domene velge ganske fritt. Men det er da viktig at man ikke kun tenker optimalisering her. Tenk også på å lage en "realistisk" karakter.

Tror jeg har skrevet nok for en stund nå Smile Jeg legger ut et kart.


Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 Verden10
  1. Imperiet
  2. Nordpolen (Alltid natt - ekstremt kaldt)
  3. kentaur/orke-stepper
  4. kongeriket
  5. dvergefjell
  6. havfolkets riker
  7. ørken m/nomader o.l.
  8. tropisk regnskog-fjell
  9. tropiske skoger
  10. Sørpolen (alltid dag - ekstremt varmt)


*Edit - den blå krussedullen i midten er hullet der alle monstre kommer fra
**Edit - Det er en god spill i advanced race guide som vil hjelpe havfruen din med å gå på land Smile

https://pfoo.norwegianforum.net

64Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Søn Mar 10, 2013 3:30 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Character Concept #2

Rodric Wizard. Human. Battle Controller, Summoner. Utility

Vet forlite om verdenen og hva slags forhold den har til magi og magikere men kan si litt om hvem han er. Rodric er en ganske snill kar men har lyst til å forme denne nye verdenen. Han prøver å tenke langsiktig og er kanskje ikke så fornøyd med lederskapet eller hvor ting ser ut til å være på vei. Men for nå observerer han. En dag vil alliangser formes og da vil tiden bli inne for handling. pirat

Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 383_ca_wizard

65Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Lør Mar 09, 2013 9:15 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg er kjempe interessert. Super bra Initiativ. Har også veldig lyst til at noe skal prøve å oppnå noe kontinualitet.
Og jeg super digger at du prøver deg på eget univers! det er så mye kulere spør du meg.

Forebeholdt at jeg får plass så vil jeg veldig gjærne spille Caster. Wizard, Sorc, Cleric eller Druid.
Og veldig pussig at du har både Centaur og Merfolk som null stress races.

Jeg driver å titter litt på merfolk nå og tenker hvordan man kan komme på noe morsomt til at de skal klare seg godt på land. spessielt uten hester. Hva blir brukt som ride dyr? eller må man ha en Centaur venn. Og hvordan ser Centaur racen ut i ditt system? siden i pathfinder så har det kanskje stor lvl adjustment tror jeg.

Jeg liker gjerne en blanding av alle fokusene du har nevnt, uten at det blir for sandboxy rabbit

Jeg kan fort lage 3-4 character utkast så fort jeg vet bitte litt mere om verdenen.
Kanskje du vil presantere en situasjon og allerede bestemme hvor vi er og hva vi driver med når vi starter spillet som man kan hente seg inn til


/edit, legger til info.

Spørsmål: Hvordan er forholdet til Magi i verdenen. Jeg ser du har en stjerne på sorcerer som er første Character Concept.

Hun Heter Ariel for øyeblikket og er en Merfolk Sorcerer Rolling Eyes

Rent mekanisk kommer hun til å være Battlefield Control og Utility

Legger konseptet veldig fritt så du kan se om det passer inn noe sted eller om jeg skal starte på nytt eller kaste hele ideen.

Ariel har en veldig stor grunn til å rømme ifra Vann riket. Kanskje hun er en prinsesse i et kongerike som akkurat har blitt kuppet av Kannibal Merfolks og er på rømmen, eller Insert hvilken som helst grunn og hun blir nødt til å søke tilflukt på land. Hun savner å bo undervann og sliter veldig på land i noe som hun opplever som en ganske klaustrophobisk tilværelse. Hun har ikke bodd så lenge på land (jeg er usikker på hvordan folk reagerer på en Merfolk langt på land) Men hun prøver seg på å holde seg til byer som er ved store elver. som hun forsovidt har benyttet seg av for å komme så langt Innlands som mulig.

Ariel er desprerat etter å få seg noen sterke venner. Som hun kan stole på og støtte seg på, skulle fortiden hennes ta henne igjen. For å ikke snakke om ensomheten. Hun vet også i legendene at det er måter for henne å gå på land som i vann, som hun drømmer om mist like mye som havet selv.

Ariel har en fantastisk sang stemme og det kan hende at hun er Bard istedet men heller mere mot sorc.
Hun ser ut som på bildet bare at hun har en bikini laget av fiskegarn og skjell. Til tross for hennes utrolige handicappede tilværelse veier hun opp med utenomjordisk skjønnhet og Karisma.

(Hvis hester ikke brukes som ride dyr, Summon mount spellen, Hva gjør den? er det noe annet man kan ri på)
edit2/ Kanskje det går ann å ta ned spell lvl på denne her? Alter self er lvl 2 feks.
http://www.d20pfsrd.com/magic/all-spells/f/fins-to-feet
Det er ikke sikkert at hun blir bra nok for en 3 spiller gruppe hvis ikke de andre 2 er ganske optimized.
Kanskje hvis Merfolk kan bytte ut sin Favor class option med den samme om humans har men det er kanskje litt mye å be om Laughing

Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 Mermaid

66Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 3 Empty Nytt hjemmelaget eventyr! Lør Mar 09, 2013 8:32 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Heisann Smile

Jeg har blitt slått av en merkelig inspirasjon, og har laget et utkast til en verden og har flere idèer til plotlines, klare for å utarbeides. Til det arbeidet trenger jeg å få vite mer om den eventuelle gruppa.

Jeg er ute etter en gruppe på tre spillere, som har mulighet til å spille ca. annenhver uke. Og da helst dag i heligen. Jeg vil også at de som melder seg på skal prioritere spillet, og være innstillt på at 1 av 14 dager går med på spilling. Dette er fordi at jeg vil ha kontinuitet, som skal hjelpe i å bedre fortellingene. Vi har klart det i perioder med Kingmaker, så jeg vet det går!

Verden jeg har laget er en verden som er ganske ung, og hvor det heller er politikk og geografi som skiller rasene/kulturene fra hverandre. Det er få eldgamle ruiner o.l. ettersom at det ikke har vært noen store sivilisasjoner på planeten før. Så vidt det er kjent.
Denne settingen er en medium fantasy setting. Altså har teknologi og vitenskap en minst like stor rolle som magi, og magien er ganskje ikke den sterkeste faktoren i verden.
Hele planeten er ganske annerledes enn vår egen, noe som gjenspeiles i fauna, religion og geografi. Det er f.eks. alltid lyst og nært kokende varmt på sørpolen, hester finnes ikke som ridedyr, Det er ingen som er sikker på om det finnes noe hellig. Dette er IKKE Golarion, eller lignende Golarion. Jeg har tatt utgangspunkt i vår egen verden, blandet inn elementer fra andre verdner som har fenget meg, og lagt til en god dose fantasi.

Som spillere vil det derfor være lurt å klarere karakterkonsept med meg på forhånd. Det er kjipt med karakterersom ikke passer inn i miljøet de kommer fra. Men når det er sakt, så skal jeg ikke kjøre sterk sensur. Jeg vil jo at det skal være deres karakterer. Raser som dere uten problemer kan velge er:
  • Human
  • dwarf
  • orc
  • half-orc
  • centaur
  • half-ogre
  • merfolk

Klasser dere kan velge er:
  • Alchemist*
  • Barbarian
  • Bard
  • Cavalier
  • Cleric
  • Druid
  • Inquisitor*
  • Fighter
  • Magus
  • Monk*
  • Paladin*
  • Ranger
  • Rogue
  • Sorcerer*
  • Wizard

* det kan være jeg må styre karakterkonseptet noe for denne klassen
Prestige classes som det er mulig å få knyttet inn er:
  • Battle Herald
  • Holy Vindicator
  • Horizon Walker
  • Master Spy
  • Rage Prophet
  • Stalwart Defender
  • Aldori Swordlord
  • Daggermark poisoner
  • Mammoth Rider
  • Noble Scion
  • Pit Fighter
  • Assassin
  • Dragon Disciple
  • Duelist
  • Arcane Archer
  • Arcane Trickster


Håper jeg har vekket interessen til iallefall tre spillere Smile

Gi meg gjerne tilbakemeldinger på hvilket fokus dere vil eventyret skal ha. Politisk, med krigføring, sivilisasjonsbygging og manipulasjon, eventyrlig, med masse utforsking og monstre, eller noe helt annet. Jeg vil at dette skal bli like mye spillerenes eventyr som mitt. Jeg kommer også til å føre streng logg, og kanskje lage modul av det. Om det blir bra, selvfølgelig. Smile

Hvem synes dette høres morsomt ut?

https://pfoo.norwegianforum.net

Sponsored content



Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3

Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet