Oslo Spillforening (OSF)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Oslo Spillforening (OSF)

You are not connected. Please login or register

Nytt hjemmelaget eventyr!

4 posters

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next

Go down  Innlegg [Side 2 av 3]

26Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Ons Apr 03, 2013 5:48 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Din minmaxer^^ Det ser kult ut. Det er et kult konsept, og et sterk konsept så lenge du får tid til å trene dyret ditt. Husk at de kommer til å dø oftere enn animal campanions, så du må forberede deg på å trene nye dyr ofte. Jeg prøvde litt på dette da jeg spillte cavalier, som får fine bonuser på å trene. Jeg hadde en skikkelig heftig jaktkanin Smile Er det noen begrensning på hvor mange dyr du kan temme og trene?

Jeg tror hvem som helst kommer til å tenke seg om før de angriper "the beastmaster!" Du kvalifiserer som tøff nok i de fleste samfunn Smile

https://pfoo.norwegianforum.net

27Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tir Apr 02, 2013 9:00 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Ikke noe behov for å inkludere noe særlig extra planes eller dimensjoner. Karakteren min kommer jo ikke til å være særlig sterk, men han kan jo om 1 lvl altså når han er lvl 2 temme en Dire Lion. Ihvertfall hvis han er litt gammel får han enda litt mere minus i stryke, ender vel opp med 10 eller noe sånt. Men selv om brute av en idiot forstår vel animialsk styrke, om ikke jeg kan ta han så kan han prøve å bryne seg på løven min?

Hvis igjen også kanskje blir litt for mye magi og hokkus pokkus så har jeg fortsatt Krogan som et alternativ

Jeg kommer til å ta som Characters Trait. Gifted Adept, Call animal, og kanskje spell spesialitation Call animal, Som gjør at jeg kan tilkalde dyr som jeg bestemmer i nærheten = min Caster level. Med Gifted adept og spell spes er det +3 så i lvl 2 har jeg CL 5 som gjør at jeg kan kalde på en DIre Lion også bruke andre druid spells på å temme han. Og etter et par uker kan jeg wartraine han. Det må jo ha litt respekt? Razz

28Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tir Apr 02, 2013 7:13 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Det er bra du er entusiastisk^^ Uten det ville jeg ikke klart å være motivert til å gjennomføre dette. Det er mye jeg merker ikke stemmer når jeg skriver plot osv. så det er mye å ta hensyn til og en del å finpusse på. Jeg tenker å fokusere mest på å forme kongeriket først, og heller la resten av verden formes etter hvordan vi spiller. På den måten kan jeg tilpasse historien og verden etter hva dere vil like Smile

Summons er et eksempel på ting jeg ikke har tenkt noe særlig på. Jeg likte ideen din: "bevistheten min som prosjekterer energi som tar form som et dyr". Den gjør det mer logisk at de plutselig er der og poff så er de borte, så det varer på en måte så lenge du klarer å ha bevisthet på spellen. Kanskje vi kan si at de ikke ser helt ut som vanlige dyr, de er karakterens oppfattning av en skapning, og man kan kun mane frem et vesen man har sett selv. Det vil også gi druiden en sterkere identitet ettersom at man ser de samme dyrene komme igjen og igjen.
Jeg vil holde verden så enkel som mulig og styrer derfor unna å lage masse fancy dimensjoner og shit. Har du noen andre tanker rundt dette?

Husk at dette er en verden som verdsetter fysisk styrke, så om du planlegger å være litt "kul" burde du tenke på hvilke dyr du spesialiserer deg på Smile Gjerne være litt sterk selv også^^

Gjerne litt eldre, så 40 år eller mer? Han må jo være frisk og rask nok til å kunne takle en slik reise. I følge pathfinders regler er man gammel når man er over 70 år.


Jeg leste forresten feil på spørsmålet ditt om kentaurer. Jeg har ikke fastsatt noe enda. I advanced race guide står dette:
  • large
  • 40 ft. movement
  • +4 str
  • +2 dex
  • +2 con
  • +2 wis
  • darkvision 60 ft.
  • +1 natural armor


Dette lager en helvetes sterk karakter, så paizo lagde et poengsystem som skal balansere dette. I dette tilfellet betyr det at en kentaur vil telle som 2 lvl høyere fra lvl 1 -> 5, og 1 lvl høyere fra lvl 6 -> 10. Etter dette har de bonusene ikke så mye å si. Vil du ha mer info om dette kan du sjekke det i advanced race guide.

https://pfoo.norwegianforum.net

29Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tir Apr 02, 2013 3:03 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg må bare starte med å si at jeg syntes det er stor lesning hvergang du poster å beskriver mer og mer av verdenen din! jeg gleder meg noe helt maximalt mye til å sette føttene mine i den å være med på å forme den.

Den builden og karakteren jeg tenker på å lage en en full caster druid. Jeg sliker druid veldig godt og de har masse flavour spells,
Også lest masse på handle animal om at det med litt tid går faktisk ann å trene opp dyr. Til å bli trent til krig til å bli ryttere til arbeids dyr.
Jeg har valgt bort animal companion til fordel mot Domains. Men men spells og trening kommer jeg fortsatt til å ha trente dyr. De er ikke like bra som animal compaion fordi de følger ikke Animal Companion progression. som i lvler og extra fearts og ability bonuses også videre.

Men som et annet fokus som enhver nesten smart druid, så kommer jeg til å ha endel Summon Natures ally. Jeg lurte bare litt på hvordan du vil beskrive den spellen. flavor altså..

Åpner jeg en portal til en realm og kaller fram en manifistert animal spirit i fysisk form for sloss for meg eller

Er det bevistheten min som prosjekterer energi som tar form som et dyr... Druid eller Wizard. Druids kan jo ganske heftig magi egentlig

Så bare litt kort tanker om det.. Også lurer jeg på om du vil at Karakteren min skal være litt eldre en jeg pleier å spille ettersom magi er så vanskelig å beherske

30Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tir Apr 02, 2013 11:14 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Hele norddelen av kontinentet har vært befolket av alle de store rasene (mennesker, kentaurer, orker, halflings og dverger), og de var løst delt opp i territorier. Det er først de siste hundre årene at en teknologisk, filosofisk og administrativ utvikling har gjort det mulig for èn faksjon å bli så stor som Imperiet. Det er et ganske nytt rike, som fokuserer kraftig på militær ekspansasjon. De har ikke støtt på noe de ikke har kunnet vinne over tidligre, så de er noe selvgode og tror verden hører til dem. De er også ganske rasistiske, så da de erobret det som nå er riket deres jaget de vekk, eller henrettet, alle andre raser, annet enn halflings som de ser på som undersotter.

I resten av verden finnes alle de store rasene, med mindre lokale forskjeller. Kentaurene er organsiert i stammer som samler seg om shamaner/profeter/orakler og andre hellige folk. Disse stammene er jevnt over knyttet sammen av sin tro på naturens evne til å balansere seg selv. De "hellige" kentaurene i et område møtes jevnlig for å opprettholde en viss form for ènhet blandt stammene, selv om hver stamme er uavhengig. Noen av stammene blir ofte så store at de kan kalles små byer. Dette er et sjeldent fenomen, som oftest realiseres gjennom allianser med andre raser. Orkene derimot tror på den sterkestes rett. Orkelederene har kommet seg dit gjennom å kjempe seg til toppen, og når de er på toppen må de aktivt forsvare posisjonen sin. Det er vanskelig for andre raser å leve godt hos orkene, som er for røffe for de fleste, selv om det er noen unntak. På grunn av deres brutale natur er det vanskelig å samkjøre flere orke-klaner, men med jevne mellomrom dukker det opp en sterk og karismatisk leder som kan regjere over et større område.

Landsbyen jeg har valgt å starte det hele i ligger veldig sentralt i kongeriket Hydron. Kongeriket grenser til steppene i nord-øst, dvergefjellene i nord, og imperiet i nord-vest. Det er et "middelhavsland", formet ganske likt som vårt Hellas. Det ser dårlig ut for kongeriket, men de har en sjangse på å holde imperiet unna gjennom alliansene med havfolket og dvergene. Men for å kunne stoppe krigen trenger de mer, og det fort. Det begynner å bli tynt med gode krigere i Hydron.

Folk vet at det finnes magi, og har vokst opp med historier om trollmenn som sloss mot magiske vesner osv., men veldig få har opplevd eller sett magi. Til og med kentaurene ser kun magi i de høytidsdagene da shamanene gjør ritualer. Det eneste unntaket er havfolket. De er de eneste som har satt magi i system, men det er veldig få som har magi. Det er kun de med kongelig blod som har det, og de bruker mesteparten av tiden sin på å lage magiske gjenstander, men også dette er begrenset når man ikke kan smi noe av matall under vann.

Jeg har lyst til å tone det ned med healing, men har ikke sett på hvor mye enda. Det kan være en idè om dere ikke har tilgang på healing spells annet enn i wands e.l., men det kommer jeg tilbake til.

Jeg har ikke tenkt til å bruke XP i det hele tatt. Når det passer i historien kommer dere til å gå opp i lvl. Vi gjorde det noe på folkehøgskolen, og jeg syntes det fungerte bra Smile Jeg liker heller ikke grinding, eller at valg blir tatt pga. xp eller andre ting. Jeg kommer til å jobbe en del med å tilpasse ting til deres level og team. Det kan bli vanskelig når vi gjør om på noen ting, som f.eks å gjøre magi eksklusivt. Det skal gå!

Dinosaurer har dere ikke ført noe om. Det har blitt funnet enorme skjeletter under jorda, men det er så gammelt at det ikke er stort å tenke på. Jeg blar ikke gjennom bestiary for å lage encounters. Jeg har idèer og problemer som jeg ser etter løsninger på i bestiary. Flere av de tingene jeg bruker derfra er modifisert en del, kanskje bare kosmetisk, eller så kan det være mer.

Er det noe jeg ikke har svart på nå? Ble det flere spørsmål?

https://pfoo.norwegianforum.net

31Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Man Apr 01, 2013 11:39 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg har bare et par spørsmål før jeg poster Character nå snart med full Background. Det er to store menneske samfunn? Det ene Imperiet og det andre noe annet, eller består de av små kongedommer nesten litt sånn høvdig stil i gamle norge?

Hva slags stats har Kentaurer? Jeg har tenkt litt på å spille det også, men jeg begnnyner å klø av tanken på å være festet til en hestekropp resten av livet hehe, men jeg er bare nygjerrig

Og hvor ligger denne landsbyen vi skal starte i? ved steppene til nord? som grenser mot Imperiet?

Agnående magi så er det ikke helt fremmed å fryktingytende som jeg skjønner, Selv om Arcane magic er skjeldent så er vel devine magic også det?

Har du bestemt deg for hva vi gjør med healing spells? kunne vært spennende å fjerne det? Situasjoner hvor man er skadet etter en kamp å hviler og healer sårene sine gir jo gode muligheter for rollespill og utfordringer.

Jeg har også lyst til å reise igjennom masse forskjellige klimaer å utforske verdenen. Jeg tror min Druide er på pilgrim foreksempel skal forklare nærmere i Background story.

Jeg syntes ikke vi skal ha ressurection. Og mangel på healing og ressurection gjør verden endel mye farligere med engang. Og kanskje kamp skal være mye mere gritty... (fordel med pil og bue alex Smile). Nå kan du hende at kanskje jeg som er Druid og andre med naturmedisin har noen triks for å gjøre helbredelsen prosessen noe raskere. Også kanskje XP systemet kan være noe annerledes, ihvertfall ikke bare på hvor mange man har drept men litt hvordan man løser situasjoner i det hele tatt. Viktigste er at vi er lvl appropiate for de utfordringene du vil vi skal igjennom tenker nå jeg... Får før så har jeg egentlig lyst til å drepe alt som peker et sverd på meg fordi jeg vil opp i lvl og gleder meg til ting jeg får da. Men da kanskje man oppfører seg litt anneledes, selvfølgelig blir jo garantert et blodbad sikkert uansett.. jaja bare tanker
Twisted Evil

Dinosaurer dukker hele tiden opp i beastary også. Er det noe vanlig greier eller?

32Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Man Apr 01, 2013 7:10 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Da er jeg tilbake fra påskefjellet, med stive muskler og rødt ansikt Cool

Jeg likte Krogan Smile Han er både tragisk og kul på en gang! Det er slike karakterer jeg liker best.

Jeg har gått gjennom verden min og kommet frem til at jeg vil gå for low fantasy. For å presisere: litt mer enn i Game of Thrones, for magi er ikke noe ukjent man alltid frykter, men mindre enn i Skyrim, hvor man bare trenger å gå til nærmeste lord for å få se litt magi.
Magi er vanskelig. Arcane magi er kun for de rikeste som har masse tid, tilgang på en lærer og masse penger. Uten dette klarer man ikke å få til magi. Noen dverger, med sin lange levetid, klarer å lære noen cantrips før de blir gammle og dør. Spontan magi er ekstremt skjeldent. (Sorcerers, Summoners, Bards) Det eneste stedet hvor det er forutsigbart er i den kongelige linjen hos havfolket. Alle merfolk med kongelig blod er i stand til å trekke magisk kraft ut av seg selv. Dette fører til at om man ønsker magiske gjenstander er det ofte lettest å oppsøke havfolket, som ofte gir slike ting som gaver eller belønninger. De er ikke i stand til å smi under vann, så det er som regel amuletter, ringer, wands, staffs o.l.
Divine magi derimot er lettere å finne, men det er som regel de som vier seg til naturen som finner det. Druid og Oracle er de vanligste klassene. Deres magi er mer manipulasjon av naturen, hvor man aldri tvinger frem effekter, men legger til rette for at naturen skal klare seg selv. Magikerens plass i dette er å tilføre energi for å gjøre prosessen raskere. Peter: Om du skal være druid vil jeg du skal tenke over dette, og se på hvor han/hun kan komme fra. Kentaurene har shamanistiske ledere, så du kan være en novise på prøve. Ørkenmenneskene er nomader som ikke har noe særlig styre, men det finnes mennesklige vismenn rundt om i ørknen som kan ha gitt deg innpass i magiens hemmeligheter for at du en dag skal kunne ta over plassen hans eller lignende. Eller så kan du ha følt naturens kall fra du kunne gå og har vandret i villmarken og overnattet hos ville dyr (løver) osv. frem til du bestemmte deg for at du ville utforske landene i nord. Da vil det ikke være noen begrensninger for rase. Det kan jo fungere med at du er dyretemmer-typen Smile

Jeg har valgt å gjøre noen forandringer på kartet. Jeg har fjernet fjellene mellom ørkenen i sør og steppene i nord, og gjort området til savanne og eng, med noen spredte skogholdt. Dvergenes fjell har blitt større, og okkuperer mer av den nordlige halvkule. Imperiet har fått to passasjer som det presser mot for å ta over mer land. Kommer de seg forbi fjellene er det ingen naturlige hindringer som stopper dem fra å ta over alt land fra steppene i nord til ørkenen i sør. Astrologien ser fortsatt lik ut, men jeg har laget en skapelsesmyte for kongeriket. Den bygger rundt overmektige skapninger som skapte verden, og skapte balanse. Det ser ut som om jeg må lage en for ørken-folket også før vi starter spillet, men det burde ikke være så vanskelig når jeg har så mye fastlagt allerede. Det er fortsatt to måner og èn sol. Den ene månen er blågrønn, den andre er kalt hvit, og sola er varmt gul som vår.

Jeg prøver å lage verden slik at dere trenger å lese så lite som mulig. Jeg synes det er bedre om verden i hovedtrekk likner på vår egen, og at faksjonene tar utgangspunkt i kjente samfunn. Om det er noe jeg synes dere bør vite, prøver jeg også å flette det inn i spillet, slik at det skal føles naturlig for dere. Hjelp meg med dette ved å spørre når dere eller karakteren lurer på noe om verden.
Dere som lager karakterer som kommer fra kongeriket må tenke over hvilken rolle den skal ha i et føydalsamfunn. I dette samfunnet er det mye fokus på styrke og ferdighet, som gjør at duelleringer og konkurranser er noe de fleste anser som kult, og gjerne har visse ferdigheter innen. På steppene må man kunne måle seg med kentaurer og orker, og dermed være en sterk person. Med mindre man dro vekk derfra fordi man ikke er så sterk.


Faunaen ser litt annerledes ut enn den gjør i vår verden. Den forskjellen dere kommer til å merke mest er at hester har utviklet seg til å bli humanoider, altså kentaurer, og deres plass har blitt fyllt av klovdyr, som okser, elger, reinsdyr, wapiti, osv. Elefanter og nesehorn er også vanlig å se i denne verden. Hårete i nord og læraktige i sør, og en mellomting i midten. Ulver og andre hundedyr er også sterkt utbredt i alle deler av verden. Kattedyr lever hovedsaklig i sør, hvor det er godt og varmt, men det finnes også noen raser som liker seg i kaldere strøk. Orkene er grønnlige i nord og blir mørkere jo lenger sør man kommer.
Floraen er tilnærmet identisk til vår egen. Jeg vil ikke at faunaen skal være noe man henger seg opp i, iallefall ikke før man kommer til regnskogene. Twisted Evil

Jeg håper å få spillet dithen at dere vil reise rundt i forskjellige klimaer, og jeg vil da også legge til naturlige utfordringer, som snøskred, sandstorm, kvikksand, puddersnø osv.
Dette er en verden hvor de fleste bruke fysisk styrke for å hevde seg, og de som klarer å kombinere denne styrken med intellekt er de som kommer lengst.

Er det noe jeg har glemt å nevne som dere gjerne vil vite?

https://pfoo.norwegianforum.net

33Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Lør Mar 30, 2013 5:21 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg kommer til å spille en Druid. En som stammer ifra ørkenen.
En full caster Druid men som er dyre temmer. Har lest meg opp på handle animal, Og spells som Call Animal, og Wartraing

Domain; Earth ; SUb Caves. Kanskje jeg kan møte krogan senere å han kan bli Cohort eller noe sånt Razz

34Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tor Mar 28, 2013 5:21 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg heller mot Half Ogre Barbarian! Yes det blir sikkert litt trøbbel til tider men det blir spennende. Jeg leste det var en Half Ogre ingen stolte på i byen vi var, og hva gjør vel en til!


Name: Krogan Class Barbarian. Race: Half Ogre.

Str: 21
dex: 14
Con: 19
Int: 7
Wiz: 12
Cha 8

Saves: Fort: +6. Ref: +2 Will: + 1 (+3 when raging)
Arachtype: Invulnerable Rager

Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Marbone


Krogan is not very smart, but hes not stupid, An outcast as a child he has spendt most of hes time out in the wilderness. Thus he has little understanding of technology or advanced social behaviour. But Krogan is pretty wise, or atleast relative to he's condition. He has contemplated many things. Life, Death. Companionship. The meaning of life.

Krogan talks about him self in 3rd person and seems un interested in attemting to solve complicated tasks and applies bute strength when applicable. He is painfully aware of how the world perceives him and he holds extremely dear hes relationship with hes two Friends (alex & Andreas) who seem to be the first to be nice to him. Krogan likes it in the city their visiting for its race tolerance, but even here there is trubble. Krogan has an anger problem and go through great pains containing a violent outburst if properly provoked, it can allso be a benefit if loved ones are in danger.

Krogan hails from the Desert and is a mix of Ogre and Half Orc, That gives im a slightly Orcish look, though hes complexion and certant feautres tells om something far more human. Half Ogre, Quarter Human, Quarter orc to be precise.

35Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Lør Mar 23, 2013 5:56 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Hvilken bloodtype tenker du å kjøre? Jeg vil gjerne at du skal ha noe som er relatert til vann om du er merfolk. I tillegg så er havfolket i krig mot alle monstre som kommer ut av "hullet", så dragon disiple passer kanskje ikke helt tematisk sett.

https://pfoo.norwegianforum.net

36Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Fre Mar 22, 2013 12:00 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Human Sorc som er kvart Merfolk! Vanlig Bein og vanlig Human abilities og sånt, men istedet for extra skills så kan du puste undervann?

37Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tor Mar 21, 2013 6:24 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Hmm... Det er ting du må huske på. Half-ogre har ganske gårlig rykte på seg, så det å spille èn kan lage unødvendige konflikter. Imens wizards er et kjent fenomen, selv om det ikke er vanlig, er sorcerers noe mye skumlere ettersom at de ikke er vanlige folk som har studert magi.

Noe som hadde vært kult å spille kunne være druid centaur. De vil jo ha large som sin naturlige størrelse^^ Og dette kan bli ganske kraftig Smile Jeg ville gårr for det om jeg skulle vært spiller.

Jeg synes du bør være en caster. Og da en med stor tilgang på spells til en hver situasjon. Jeg synes du bør spille wizard for å balansere gruppen, men om du også vil være melee er det greit for meg Smile

https://pfoo.norwegianforum.net

38Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Ons Mar 20, 2013 8:37 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg tenkte å poste idag men vært så opptatt! Jeg driver å vaier mellom å spille kvinne eller mann Wizard, Half Ogre Druid eller Barbarian, eller Human Rogue, Eller Merfolk Sorcerer, hvis jeg kan bruke HUman favorite class option..... sunny

39Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tir Mar 19, 2013 8:19 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Flott! Andreas lurer på bard, fighter, og flere andre konsepter. Han sliter litt med å bli fasinert av en karakter, men jeg har sakt til ham at så lenge han har et ferdig karakterkonsept i påsken går det bra. Alex, hvordan ligger du an? Har du laget karakterbiografi?
Og så fort som mulig vil jeg se stats på karakterene. Hovedsaklig saves, Ability scores og hoved-skills, slik at jeg lettere kan designe utfordringer som hverken blir for vanskelige eller for lette, selv om jeg ikke er mot at dere opplever det også i mellom Smile

https://pfoo.norwegianforum.net

40Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tir Mar 19, 2013 8:06 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg har ingen invendinger! syntes det hørtes kjempe spennede ut! Virker som et bra sted å starte det. Alle har en grunn til å være der og virker som et bra sted for characterene å bli kjent med hverandre etc. Jeg gleder meg virkelig!

41Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Man Mar 18, 2013 9:00 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Vanskelig å si^^ Jeg har flere idèer for plot, men jeg må klare å flette dem sammen på en god måte, og få dem til å passe med APLvl. Om vi er villige til å risikere at jeg får flettet noen ting dårlig sammen kan vi starte like over påsken, men vil vi har det gjort skikkelig bør vi vente Smile Jeg lar dere velge.

Noen ting å ta hensyn til når dere skriver historien opp mot starten:
Jeg tenker vi skal starte i en taverna midt i Hydron (kongeriket). Tavernaen ligger litt i utkanten av Lord Andrè sin landsby. Denne landsbyen er en av flere landsbyer i Hydron som har et slott med en lord på toppen, som har sverget på å tjene landsbyboerne i kongens navn. I typisk føydal-stil. Det er en stor innsjø i nærheten, flere gårder, store skoger med gode jaktmuligheter, og frodige sletter. Lord Andrè er kjent for å være en god militær taktiker, og er en enda bedre trener. De fleste av soldatene hans, og de fleste soldater i kongeriket, er for øyeblikket ved fronten i nord, for å forhindre at de imperiske legionene kommer gjennom forsvaret.
Kvelden vi starter er det "One moon night". Det er to måner rundt denne planeten, og en sen vårnatt i året dekker den ene for den andre. Dette markerer nyttår, og at det er på tide å begynne å så korn, i denne delen av verden. I kongeriket blir det feiret med festligheter og spill. I dette tilfellet er det en stor låve like ved innsjøen, som for anledningen, har blitt gjort om til et festlokale. Her er det underholdning, mat, drikke, konkurranser, og så videre. Det er vel motivasjon nok til at alle karakterene kan være samlet på ett sted? Smile
Det er også åpent for alle raser her. Det betyr at dere ser noen få kentaurer og orker her, sammen med flere dverger og halflings, til og med et par merfolk, og en half-ogre (som ingen stoler på). Majoriteten er mennesker.


Noen innvendinger? Noe av det jeg har fortalt her dere synes er teit, eller som ikke passer med noe dere har sett for dere?

https://pfoo.norwegianforum.net

42Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Man Mar 18, 2013 8:07 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg gleder meg! Hva er det tidligste vi kan spille tror du? Surprised

43Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tor Mar 14, 2013 9:10 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Han vil være en barbartype fra ørkenområdet. Mer enn det har vi ikke enda ettersom at jeg har fokuser på å forme kongeriket, ikke ørkenen. Tenker å la Andreas få bestemme ganske fritt hvordan systemet er der. Han nevnte å bruke samfunnsoppbyggningen som er i Game of Thrones sin ørken. Mange nomadestammer med hver sin leder, og en overleder som blir som en konge. I tillegg til noen få handelsbyer, som har blitt til i kryssningspunktene mellom handelsrutene.

Jeg ser for meg at Alex og Andreas starter som frie folk, og Tiberius som en ung adelsmann i en vannæret familie. Etter farens død har han jo ikke hatt noen særlig inntekt, så han må finne en måte å bygge opp formuen sin og navnet sitt igjen.

https://pfoo.norwegianforum.net

44Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tor Mar 14, 2013 7:38 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Det virker drit kult! akkurat det jeg har lyst til! ah gleder meg sånn! Kanskje Andreas sin CHaracter er Vassal eller hva du kalte det. Så er jeg rådgibern hans og revisor, også er alex bodyguard og senere General?

Eller hvordan som helst egentlig. Kan sånn føydal systemet sånn passe bra. Ellers kan vi alle dele opp asnvar mellom oss og være like "høye"
SPendt på hvordan du skal starte eventyret. Kanskje vi bare er 3 leie soldater med ambisjoner.
Har Andreas sagt noe om hva han vil spille enda?

45Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tor Mar 14, 2013 2:25 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Hmm... Får vel bare sørge for at det alltid er en belønning der til å motivere karakterene deres Smile

Hva synes dere om tanker på å bygge opp en provins? Det er jo et føydalsamfunn hvor dere enten starter som frie personer, vasaller eller mindre adel. Det er jo ikke umulig at dere blir slått til riddere og får forvalte et område Smile For å få det til tenker jeg å bruke noe av systemet som var i Kingmaker, men gjøre det litt raskere og morsommere, med fler kostumiseringsmuligheter. Kanskje Ultimate Campaign har med seg noen systemer som vil hjelpe oss? Den kommer ut som PDF den 22. mai, og da kommer jeg nok til å ha lastet den ned Smile Det som blir stilig med det jeg ser for meg her er at det ikke er et helt kongerike dere skal ha ansvaret for, men heller et slott eller fort, med bønder som har sverget å tjene dere så lenge dere holder dem trygge. Da kommer dere i større grad enn i Kingmaker å ha ansvar for å rekruttere soldater, kreve skatter, og ellers tjene kongen.

Uansett om dere liker idèen eller ikke kan det være lurt å få en bedre forståelse av hva et føydalsamfunn er.Et godt sted å begynne er Store Norske leksikon.

https://pfoo.norwegianforum.net

46Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tor Mar 14, 2013 7:23 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Ah så sykt bra!! Jeg gleder meg som et barn! , Alex er vel bueskytter fighter, litt itover pesrsnolighet vet jeg ikke. Men tror dette fort kan bli en gjeng med anti heroes som ender opp med å være litt snille alikevel. Du må mase på Andreas for meg! jeg har ikke mobil Razz
Veldig spent på hva han kommer til å spille. Kanskje vi til og med kan sette en dato snart

47Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Ons Mar 13, 2013 10:19 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Da har jeg startet på et plot hvor det er mulighet for å gripe det an på flere måter. Som f.eks. å gå til direkte angrep, eller infiltrere fienden. Kanksje en blanding, eller noe helt annet om dere finner på noe bedre/morsomere Wink

Det jeg har skrevet hittil ser jeg for meg kan fylle minst èn session, så trenger bare å se karakterkonsepter fra Alex og Andreas før jeg går videre til å designe encounters. Har lite lyst til å bygge det for enkelt eller for vanskelig. Spesiellt når det er så lett å drite seg ut i første lvl, når man nesten ikke har noe hp Smile

https://pfoo.norwegianforum.net

48Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Ons Mar 13, 2013 11:28 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg tror du helt trygt kan begynne med plottet. Og jeg tror jeg snakker for både meg og Alex når jeg sier vi er med på alt. Og bor du ikke sammen med Andreas? spent på hva han ender opp med å spille. Men jeg vil egentlig bare at vi starter så fort som mulig hehe. Også syntes jeg du skal gjøre det sånn du har mest lyst til, også kan du så hvor det går hen etter første session. Hvor du vil ta det videre og hva du syntes ikke funket, pluss tilbake mld ifra oss spillere

49Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Ons Mar 13, 2013 10:33 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Jeg tenkte på det jeg også Smile Men det er ikke noe værre enn at wizarden tar craft alchemy & wands. Pluss at det blir lettere for meg å lage vanskelige rekker med encounters, og gjør det også litt mer spennende å overnatte i skogen etter en kamp Twisted Evil

Jeg er også generellt mot house-rules, med mindre en npc trenger det for at konseptet skal fungere med reglene^^

Det er fortsatt mye jeg trenger å slå fast. Jeg har ventet på tilbakemeldinger. Skal jeg bare begynne å skrive ut plottet ut fra det vi har kommet fram til her, eller skal vi møtes og prate mer om verden, og hva slags spill vi vil ha først?

https://pfoo.norwegianforum.net

50Nytt hjemmelaget eventyr! - Page 2 Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Ons Mar 13, 2013 7:39 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg er ihvertfall klar for det. Men kanskje ikke helgen hver annen uke, men ihvertfall engang hver andre uke, Noen helger og noen ukedager.
Hvor man sikter på å ha det annehver helg? hvis det ble skrevet noe forståelig....

Kan være litt uforutsigbart med kjærester også videre men jeg har ihvertfall tid engang hver annen uke og mest sannsynlig endel annen hver helg også.

angående havfruen så er det litt trist kanskje ja hehe, Men jeg fant ingen måte å lage en sorcerer med henne på som jeg var fornøyd med uten endel house ruling som jeg egentlig ikke er så fan av. Også ser jeg egentlig bedre bruk for Tiberius, Tenkte på å ha en party face Chohort, og det kan jo være en havfrue seff Razz

ps jeg har mistet mobilen i mexico
ps2 jeg håper vi kan komme igang i påsken allerede bounce
ps3 ganske kult egentlig at vi ikke har noe healing.. gj;r combat mere farlig

Sponsored content



Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet