Oslo Spillforening (OSF)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Oslo Spillforening (OSF)

You are not connected. Please login or register

Nytt hjemmelaget eventyr!

4 posters

Gå til side : 1, 2, 3  Next

Go down  Innlegg [Side 1 av 3]

1Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Man Apr 08, 2013 9:44 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg kan starte med å skrive de jeg ønsker å ha ifra lvl 1 til 2 ifra Apg litt senere idag. Også kan jeg legge på litt flavour tekst

2Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Man Apr 08, 2013 9:38 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Jeg her ikke lest gjennom dem, så vil ikke akseptere eller utelukke noe nå. Hvis du gir meg en liste over spells du kan tenke deg i de forskjellige levelene så kan jeg se om noen av dem blir for OP. Foreløpig holder vi oss til Core, så får du spørre om det er noe annet du får veldig lyst på.
Jeg vil helst at vi dropper call animal i første omgang. Jeg synes det er litt kulere om du sporer dem opp og sjarmerer dem. Ser vi at det ikke blir så stor forskjel kan vi ta den med senere.
Når vi er bedre kjent med verdnen og vet utfordringsnivået på motstanderne kan vi ta det opp igjen.

Slik som det var sist var det ikke for mye. Det preget spillet deres, men gjorde ikke noe negativt slik jeg ser det.

https://pfoo.norwegianforum.net

3Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Søn Apr 07, 2013 9:49 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg tenkte mere helt generelt. Og litt på den spellen som kan flytte på 5 fot jord. Som jeg ikke kommer på hva heter nå. Og hydralic push. Men du var åpen for Apg og core ikke sant? Så holder jeg meg unna UM og alt annet. Spilte bare med Core sist. Kan godt drite i call animal og heller bruke Survival og rollespill på å tracke de ned.

Spesielt den earth push spellen er veldig essensiell flavour wise
Pluss du har sikkert ikke noe imot en entangle mindre


Hvordan syntes du det funket med druid egentlig? Ble der for mye magi? Jeg syntes ihvertfall at det var drit kult naturligvis

4Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Søn Apr 07, 2013 9:41 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Det er bra du liker det Smile

Har du lyst på Call Animal? Jeg tror det er best om vi venter litt til før vi tar inn hele listen. Er usikker på om det vil bli for mye, men du kan godt ta call animal så lenge du er forberedt på at jeg vil øke styrken på encounters slik at de matcher deres kombinerte styrke. Jeg ser forresten ikke noe i reglene om at dyrene du temmer er knyttet til deg. Om de mener det er best for dem å forlate deg vil de gjøre det. Det er raseforskjeller, som at en ulv vil kanskje følge deg lenger enn en gaupe. Det får bli opp til meg og hvordan du spiller ditt forhold til dyrene Smile

https://pfoo.norwegianforum.net

5Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Søn Apr 07, 2013 9:22 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Ah merket ikke noe til at det var noe særlig plukk. Det var ihvertfall ordentlig gøy og jeg syntes du hadde skikkelig kule encounters ikke minst feelen på verdenen du har skapt. Til og med når vi gikk over elven var det spennende og når vi hørte ulvene mens vi campet. Nei alt var kjempe fett. Epic trapper encounter. Og det var gøy hele veien.

Jeg kunne velge spells ifra Apg også? Smile

6Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Søn Apr 07, 2013 5:06 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Jeg hadde det også kjempemorsomt! Dere er en god gruppe. Karakterene deres begynner å få egne personligheter og de samarbeider godt.
Det føles godt at arbeidet jeg la inn i eventyret gav resultater, selv om det er noe plukk jeg ikke er helt fornøyd med^^

Det vil bli godt for dere å komme til lvl2 slik at dere klarer å slappe litt mer av, og ikke være engstlig for å dø hvert øyeblikk.

https://pfoo.norwegianforum.net

7Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Søn Apr 07, 2013 12:00 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Ah det var så epic uten grenser! gleder meg som et barn til neste session! Jeg har sett over APG og har funnet noen flere spells som er litt kule med masse flavour. Og jeg liker skikkelig godt gruppe dynamikken, Ikke minst eventyret og DMing din Morten! king bounce

Oppdaterte noe små plukk på karakteren BGS som er farget i lilla så man slipper å lese alt hvis man vil få det med seg. Bytta bildet også

8Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Fre Apr 05, 2013 5:18 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg får se om jeg ikke kan få trent meg et dyr etterhvert som ikke noe kan gi en flanking buddy, mens jeg ellers gjør livet vanskelig for fiendene våres. Prøver å tenke mere at det er et menneske og en person som kan ting, heller imot at det er en dataspill figur som er druid. Har tenkt å være varsom med spell bruk. Men når jeg først bruker det at det får en dramatisk effekt. Entagle for eksempel kan jo være effektivt å oppleves dramatisk

9Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Fre Apr 05, 2013 5:10 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Jeg vil heller være litt streng i begynnelsen, før vi vet hvilken stemning som vil ligge i verdenen. Ultimate magic og comabat gir litt for mye optimaliseringsmuligheter til at jeg vil inkludere dem nå. Kanskje det blir aktuelt å ta dem med senere.

Om Andreas følger de konseptet sitt videre vil han få en veldig sterk karakter som kan stå mot de fleste angrep imens han deler ut moderat skade. Jeg gleder meg til å se hvilke feats Alex velger. Det er flere måter å bygge en god bueskytter på i pathfinder Smile

https://pfoo.norwegianforum.net

10Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Fre Apr 05, 2013 4:45 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Bortsett ifra den så tror jeg det meste er core, har ikke valgt spells enda men siden jeg er ikke er sorc så regner jeg med å kunne alle core og Apg. Hvorfor ikke ha med adv. Combat og magi bøkene egentlig? Samme for meg. Traitsene jeg har valgt er jeg og usikker på hvor kommer ifra men ja det hele er ganske abc. Og jeg er ikke særlig dyktig i combat i det hele tatt.. Men det er Alex og Andreas så går sikkert bra Smile

11Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Fre Apr 05, 2013 4:23 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Om du har laget karakter ut fra den siden tror jeg vi må se over alle feats og spells. Det er en fan-side, så det kan være husregler og andre forandringer der. Om dere ikke bruker bøkene må dere i det minste sørge for at sidene deres sier hva de refererer til. Det er mulig å laste ned alle bøkene i PDF-format fra torrentz.com eller thepiratebay.org. Om det er stress har jeg alle bøkene på dataen min, så vi kan overføre i dropbox eller lignende. Har dere Dropbox?

Anyway. Jeg ser ikke noe problem med "enchanting beauty" featen. Jeg ser heller muligheter for gode rollespillmuligheter. Jeg liker når dere tar feats som ikke direkte øker karakterens styrke i combat Smile

https://pfoo.norwegianforum.net

12Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Fre Apr 05, 2013 3:47 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Tror alt skal være innafor.. angående den featen så kan det hende at det faktisk er en annen campaign feat. Og det er jo hovedsaklig en fluff feat men det er ganske bra syntes jeg. hjelper med at jeg kan være litt mere party om jeg måtte være det,


Enchanting Beauty

Others find it hard to turn you away.

Prerequisites
Charisma 13, Character level 1st

Benefit
Subjects that are sexually oriented towards you have their starting attitude increased by one step (indifferent to friendly, unfriendly to indiffirent and so on). In addition you receive a +2 bonus on Diplomacy, Perform and Sense Motive checks when the subjects of the check are sexually oriented towards you.


link til den her hvis du scroller litt nedover:
http://www.pathfinderdb.com/campaign-worlds/sarunia/753-general-feats

13Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Fre Apr 05, 2013 3:28 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Vikinger blir jo mer eller mindre banditter som lever i nord. Det finnes mennesker over hele kontinentet, men flest i området som tilsvarer vårt Europa. Orkene klarer seg spesiellt bra i nord, imens kentaurene er mest utbredt sørover. Det finnes øyer hvor innbyggerne har utviklet lignende overlevelsesstrategier som vikingene, men det er ikke noe eget folkeslag som heter viking.

Jeg liker karakterene dere har laget. Historien til Brendon fasinerte meg, og den er en flott innledning til et liv som eventyrer. Konseptet til Alima gir også stor frihet til det å være eventyrer, åndene kan jo ville vise henne hva som helst^^

Jeg vil bare minne på at vi kun bruker offisiellt pathfinder-materiale, og dete tar kun utgangspunkt i "core rulebook" og "advanced players guide". Vil dere ha noen feats eller spells fra en annen kilde må dere klarere det med meg først. Jeg godkjenner det som regel, men jeg trenger å forsikre meg om at det ikke kaster spillet ut av balanse. Enchanting beauty er ikke i noen av de bøkene. Hva gjør den? Eller var det en fluff-feat?

https://pfoo.norwegianforum.net

14Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Fre Apr 05, 2013 11:14 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Masse spørsmål her selvfølgelig.... Hvor er det nærmeste man kommer vikinger? eller human barbarians i litt kjøligere strøk?

15Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tor Apr 04, 2013 10:29 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Om du gjerne vil spille arcane merfolk så finner vi en ordning på det. Hydron har en avtale med havfolket om at de skal beskytte kystlinjen deres fra fiendtlige skip mot at de får smidde våpen til å kjempe mot monsterene i dypet. I tillegg har de en ganske god handel, ettersom at det er flere ting havfolket ikke kan få tak i eller lage like lett som de på land. Havfolket selger magiske gjenstander og får verktøy og andre gjenstander som de ikke kan lage selv tilbake.

Mange havfolk er nysjerrige på hva som rører seg over havoverflaten og drar på oppdagelsesferd. Det å forflytte seg over store avstander er ikke så lett på land, men hydron har mange elver og innsjøer som gjør det ganske mye enklere. Kanskje noen av havfolkene også jobber som tømmerfløtere i Hydron? Det trengs mye tømmer for å holde handelsflåten oppe, så det er god bruk for folk som kan bevege seg uhemmet i vannet.

Du lage en merfolk prinsesse som ditt første karakterkonsept. Vi kan jobbe ut fra henne om du vil. Hun kan være av kongelig ætt. I løpet av tiden det har vært en konge under havet har det jo blitt en del avkom også. De fleste av dem med kongelig blod har magi, så selv om du er langt ute i slekta kan du ha magi. Det er en havmann som er i tavernaen når dere begynner. Han kan være fetteren din eller noe, som tok deg med på reisen sin for å selge noen mindre magiske gjenstander. Noe han tjener EKSTREMT bra på i Hydron hvor det finnes tilnærmet lik null magi.

Om du velger å være sorcerer er det viktig at du ikke velger noen bloodtype som drar sine krefter fra noe monsteraktig, eller noe fra en annen dimensjon. Velger du å være bard er det ikke så vanskelig å få til noe. Sorcerer og bard er de eneste spontane arcana magiker klassene. Skal du være magisk merfolk må du velge en av dem. Summoner passer ikke med merfolk, ettersom at eidolon er et hjemmelaget monster.
Du kan jo også være dverg eller menneske wizard. Da må du skrive i bakgrunnshistorien hvorfor han er så rik at han har råd til å kjøpe så mye dyre bøker og ingredienser.

Om ingen av disse vekker noe interesse er det mange muligheter om du tar rogue med archetypes. Eller hvis du kjører cavalier. Da vil du få god bruk for handle animal og vil kunne trene dyr ekstremt fort.

For å sette stemning vil jeg vise et bilde jeg fant av et karakterkonsept som jeg ville ha sett nærmere på om det var jeg som skulle lage karakter Smile
Nytt hjemmelaget eventyr! Hunter10

https://pfoo.norwegianforum.net

16Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tor Apr 04, 2013 6:23 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Hmm kanskje jeg bare skal lage en merfolk til slutt... Kan jeg være prinsesse? Rolling Eyes
uansett tilbake til tegnebrettet men jeg har ikke noe imot det.

Med de to Fighterne vi har nå er det noe spessielt rettning du syntes jeg burde gå for å fylle ut en tredje rolle?
Jeg likte Druiden godt, men jeg så ikke helt for meg hva han skulle gjøre der med gruppen osv. litt for oppslukt i Nomade og ørken afferer og jeg fikk ikke noe særlig følelse av en Character som jeg hadde lyst til å spille, sånn fluff messig. Liker veldig godt Cave domain, Alle pit spellsene for eksempel, mye morro!

Krogan er jo også kanskje kul og byr på mye mere rolle men føler også litt for noe annet. Nå har vi en Smash yourface in shield Warrior og en bueskytter Fighter, som seg imellom disher ut masse hurt!

Jeg kunne ihvertfall tenke meg litt input til hva du syntes mangler og litt hva slags karakter det kunne vært?
Er det noe spessielt i settingen som du er skuffet over at ingen har benyttet seg av som du er "skuffet" over?

Jeg kan tenkte meg å spille merfolk foreksempel.. men da trenger jeg hjelp med å finne en god grunn til at jeg plasker rundt på land?

Ettersom gnomes ikke kan magi eller om det finnes gnomes i det hele tatt. er gnome illusion feats åpne for merfolk?
Poster resten av forslag i Character THreads!

17Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tor Apr 04, 2013 3:32 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Liker karakterkonseptet, og han kan være veldig nyttig i eventyret. Jeg er litt usikker på om jeg vil godkjenne en bard, pga magien. Jeg har jo sakt at all form for arcane magi er ekstremt sjeldent over havoverflaten. Men jeg har også sakt at det eksisterer. Dere er jo en gruppe med heroiske karakterer. Gi meg en liste over alle spells du har tenkt til å ta, slik at jeg kan forsikre meg om at det blir lore-friendly. Jeg vil også at du kun ser på spells fra Core Rulebook. Jeg vil også at du skriver magi-egenskapene hans inn i bakgrunnshistorien hans.

Issaiahn Empire er basert veldig på romerriket. Det ble grunnlagt som en republikk, altså at senatet styrer. Men senatet ble innstatt under storkongen, eller keiserens, godvilje. Alle mennesker i Issiah kan bli satt inn som senatorer, selv om keiseren som regel har det siste ordet. Keiseren kan avsette og innsette senatorer som det passer ham, så selv om senatet tar alle de borgerlige avgjørelsene og er folkets talerør er det få av dem som tør å gå direkte mot keiseren. Keiseren står for den militære organiseringen, som en en theme-ordning, slik som det var i det Bysantinske imperiet rundt 800 e.kr.
I realiteten blir senatet et middel for å få keiseren til å virke som en god leder ved å gi mer selvstendighet og makt til folket, selv om keiseren styrer alt han interesserer seg for å styre. Etter hvert som Issaiah erobret land, fordrev og henrettet de alle kentaurer, dverger og orker fra rikene sine. De eneste som de lot bli igjen var halflings, som de ser på som mindreverdige skapninger og dermed perfekte slaver. Veldig mange i samfunnet har flere slike små-slaver, til og med flere bønder har det, og dette fører også til at den generelle velviljen til styret deres øker. Halflings derimot er veldig misfornøyd med dette, og det finnes flere mindre organisasjoner som prøver å få slutt på slaveriet. Alle organisasjoner som blir oppdaget blir straks oppløst og medlemmene henrettet.

Vi må huske at jeg kjører en low-fantasy campaign. Ingen karakterer kommer til å være særlig kraftige, med mindre det tjener historien. Jeg har forresten planer om å kjøre til mellom lvl 15 og 17, kanskje lavere om spenningen og driven stagnerer. Er det for lite high lvl materiale i verden vil jeg heller fremkynne the epicness litt. For jeg har laget en skisse til slutten allerede, eller iallefall en mulig slutt som jeg vil prøve å motivere dere til å søke. Det vi har er en begynnelse og en slutt. Det mellom skal vi bestemme sammen når vi alle har et relativt likt syn på verden, og hva man kan forvente av den.

Jeg har en plan for å koble dere sammen. Dere kan godt ha relasjoner til hverandre, men det er ikke noe dere må. Dere er jo leiesoldater, tross alt! Bare vær i "The Bottle barn" for å feire "One moons night", som er nyttårsaften, så fikser jeg resten Smile

Det er bra du liker logoen. Vi i styret stemmte over den, og har valgt den til midlertidig logo fram til Kornelia blir ferdig med resten av utkastene sine. Hun har lagt inn mye arbeid i en mye mer avansert versjon, men vi ble enige om å forenkle og tydeliggjøre den for å gjøre det mer til en logo enn et kunstverk Smile Hverken jeg eller Kornelia viste at det er så vanskelig å lage logo før hun lagde den^^

https://pfoo.norwegianforum.net

18Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tor Apr 04, 2013 2:20 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Tyler Durden

Class: Bard
Race: Human

STR: 16
DeX: 15
Con: 14
INT: 12
Wiz: 10
Cha 20



Weapons: Whip and Nets


Nytt hjemmelaget eventyr! 291large

Her er et utkast eller skisse til konsept


Tyler was part of a organised crime operation tied in with a rebellious faction within the empire gone horribly wrong. During an act to poision the kings goblet during one of hes many banquets they were discovered and Tyler was one of the few who mannaged to escape the Empire and has sought out refuge in the Kingdom of Hydron.

Tyler has silver tounges and has allways been able to talk hes way out of trubble, Convise the most cowardly fool that hes a a knights worthy. Blessed with a voice legends and a knack of Instruments and infact exel in allmost every thing he does. He even has some knack of magic, alittle twinkle between hes finger tips. pirat

However, he never seems to really suceed at anything. There is allways something going wrong. Hopefully there arent to many posters of hes face in the Empire.

Tyler is a Rogue in many ways, but he doesnt have the assassin quality of knowing weak spots. He is more the organiser kinda type, or the Cat burgler, hoping to not get discovered and lying he's ass out if he does.

He has practiced with the whip and is practising to in the future make a be(dazzling display) to intimidate any would be threats, or throw a net over them..

Tyler wants gold and enjoys a good life.. He does not consider everybody expendable but is more prone to saving himself first.
maybe he will manage to train a animal one day.? whiiiipsh!

19Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tor Apr 04, 2013 12:14 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg liker også bilde! Sykt kul historie! liker litt på rømmen feelen og den latente aggresjonen Karakteren din har! jeg skal ihvertfall ikke haven på hans gale side. Angående Druiden min så er det ikke noe consept egentlig. Jeg kommer til å spille Caster druid og syntes ikke jeg skal få starte med en animal companion. Jeg bare luftet ideen om Handle animal og spell combinasjoner for å kanskje rekrutere noen dyr ingame, litt som bind planar ally. men ja kanskje jeg kan plukke opp noen stray dogs å trene de til å holde vakt mens vi sover i villmarken, Direlion på lvl 2 blir veldig OP ja Razz hehe.

Jeg vet ikke hvordan du skal sette Charactersne våres sammen men vi starter kanskje bare i en Tavern uten å kjenne hverandre eller noe. det heldigvis en nøtt jeg slipper å knekke.


edit:// Jeg liker forresten den nye logon veldig godt som er Avataren din Morten,

20Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Tor Apr 04, 2013 6:56 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Flott! Liker bildet!

Kommer du til å fokusere noe særlig på skjoldet ditt? I såfall er det et par kule feats du vil ha, som gjør at du kan ta en gratis knockback. Two-weapon fighting med skjold er også en genial taktikk for å kunne gjøre skade imens du har et godt forsvar. Jeg har en guide for det om du er interessert.

For å utdype hvorfor det var en æresløs handling å drepe en person i en duell vil jeg fortelle litt om moral i Hydron. Jhavos er en verden som renerellt sett verdsetter fysisk styrke og rask tenkning. I kentaur og orkestammene har de et lavere syn på livet enn menneskene og dvergene. Kentaurer og orker kan godt drepe hverandre i en duell uten at det får følger, fordi at begge perter er sterke individer som kan klare å drepe den andre. I Hydron er det litt annerledes. Der har de sterke tradisjoner rundt dueller, men disse er veldig skjeldent til døden. Er de til døden må begge parter undertegne en kontrakt som sier de vil sloss til døden. Det er mange former for dueller i Hydron, ettersom at det ikke er noen norm for hvilket våpen som skal brukes. I sverd- og øksekamper er det f.eks vanlig med at den første første som blør fra torsoen taper. Med blunt weapons er det vanlig at man sloss til den ene har fått så mye deng at musklene ikke klarer å bevege seg effektivt, eller knockout. Man kan alltid avslutte en kamp ved å slippe våpenet sitt, eller rope "yield!" . Å fortsette å angripe noen som har gjort noen av disse tingene er en enorm fornermelse mot den andre personen, og tilskuere vil ofte gripe inn for å stoppe den æresløse barbaren. Spesiellt de siste tiårene har det vært fokus på at man aldri skal drepe i en duell, ettersom at krigen med imperiet drar med seg mange gode menn. Det begynner nå å tynnes med gode krigere i kongeriket. Det å drepe en er ikke bare å fornærme æren og familien til personen, men det er også å si at man ikke bryr seg om det er kongen som sitter på tronen.

Er det noe som ikke henger på greip? Noe mer jeg burde ha med? Noe jeg burde trekke fra?

https://pfoo.norwegianforum.net

21Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Ons Apr 03, 2013 10:26 pm

AndreasABeast

AndreasABeast
Styremedlem
Styremedlem

Hei Smile
Her er konseptet på karakteren min så langt.

Race: Human
Name: William Blake
Class: Fighter (Armor Master archtype)

Str: 17
Dex: 15
Con: 16
Int: 14
Wis: 13
Cha: 13

Nytt hjemmelaget eventyr! F01big




William is native to the kingdom of Hydron. Growing up a smiths son, he quickly learned the quality of steel and of the strenght of a mans arm. Being strong and fast, he wanted to carve out his place in the world, and he was eager to face any challenge. It was during one such challenge, a duel, that William lost his honor. Suffering a bloody cut to his face, he lost all self-restraint. He dropped his sword and tackled his opponent to the ground, beating on him with fist and shield and such awesome fury that his neck snapped.
Fearing the consequences of his action, William fled the town, leaving his honor and his loved ones behind.

William has the last few years been living on what little he can scrape togheter from working as a lonely sell-sword.


Merker at jeg gleder meg sjø!

22Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Ons Apr 03, 2013 9:54 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Jeg har lest gjennom dokumentet. Det følger reglene, men jeg sa at vi kun kjører core rulebook og advanced player's guide. Skal du ha noe annet enn det må jeg godkjenne det. Call animal er i ultimate magic. Jeg vil godkjenne den, men jeg vil ikke godkjenne at du begynner spillet med dire lion/wolf. De er såpass sjeldne at det er lite sansynlig at du har vært innenfor èn times gange av en. De dyrene du trener opp vil ikke følge deg slavisk, men de liker deg så lenge det er godt for dem å være hos deg. Om de blir mye angrepet, ofte blir utslitt eller lignende vil de stikke av.(det blir opp til GM å sette grensen for dyret) Selv om de lærer triks er de fortsatt ville dyr, og har egen vilje. Det er med mindre du har et dyr fra det er nesten nyfødt. (se rear a wild animal i core rulebook, side 98) Dette er den eneste måten du kan få et dyr som følger deg blindt, med mindre du bruker magi. Men da er det ikke permanent, og de får en save.

Et annet problem er å balansere en slik gruppe. Om du i lvl 2 har en cr5 dire lion betyr det at jeg må sende en cr6/7 encounter på dere for å utfordre dere. Dere kommer til å dø på ett slag om jeg sender en CR 6 kentaur på dere i lvl2.

Men om du satser på å ha flere mindre dyr vil ikke dette bli så stort problem. Du kan jo starte med ett dyr som følger deg, og senere får tak i flere dyr, før du ender opp med endelig å ha dire-versonen. F.eks. begynne med en ulv, finne en make og avle på dem. Så fort som de parrer seg får du i løpet av litt over et år en 3-4 dobbling av flokken. Etter hvert kommer disse dyrene til å være for skrøplige, så da er det naturlig at du søker etter den ultimate ulven og finner en dire wolf. Bare et eksempel på noe jeg tror vil fungere bedre.

Har du noen andre løsninger på problemene? Det er et kult konsept, men kanskje det er litt OP i en setting hvor det ikke er healing, og magi er sjeldent?

https://pfoo.norwegianforum.net

23Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Ons Apr 03, 2013 4:54 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Såvidt jeg forstår trenger du ikke fostre den opp ifra du er liten men du må trene den over flere uker. Behandle den bra osv.
her er ihvertfall en guide jeg leste som fikk meg litt innpå ideen.

https://docs.google.com/document/pub?id=1L_FhekF0jJTXkk9uCnfvfnoxXgZYe2KGpePh7sQYTzY


Så når du har lært dyret foreksempel "animal trick" follow med handle animal så vil den ikke løpe av sted om ikke noe usedvanlig farlig skulle skje.

24Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Ons Apr 03, 2013 3:28 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Det høres bra ut Smile Kult å ha en dire wolf/lion på hver side av deg uansett hvor du går^^

Jeg leste forresten på handle animal. Den i seg selv gjør ikke at et dyr blir tamt og følger deg over alt. For at det skal fungere må du fostre den opp fra den er liten. Med mindre du har funnet en fancy spell eller lignende i et annet sted enn i core rulebook vil dyrene like deg, men ikke nødvendigvis se på deg som deres mester. Vi kan house-rule litt, men jeg synes det ville vært best om vi holdt oss til offisielle regler.

Nomadefolket består av begge deler. I kystområdene og ved flere store oaser og langs elven(e) er det flere faste bosettninger som har et eget styre som krever skatter for å beskytte innbyggerne. Selv om folk er frie, og ikke direkte har noen forpliktelser til styret, er det lurt av dem å være med på å betale skatt ettersom at det gir goder. Nomadene lever som nomader flest. En eller flere familier som reiser sammen med dyrene sine og lever av det de finner. De har kameler, geiter og addax-antiloper. De to siste er mest vanlige. Kamelen blir avlet på for å selges som ridedyr, geita blir avlet på for kjøtt og melk, og addaxen blir avlet på for kjøttet. Hornene fra døde dyr blir ofte skåret ut og solgt som pyntegjenstander og amuletter. Antiloper er et vanlig syn på savannen, men kun addax-antilopen klarer seg med i ørkenen. Det er vel litt same-preg over samfunnet. Selvstendige mennesker som samles om naturens shamaner, som ofte lever som eremitter i ørkenen.

https://pfoo.norwegianforum.net

25Nytt hjemmelaget eventyr! Empty Re: Nytt hjemmelaget eventyr! Ons Apr 03, 2013 1:40 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

hehe albino war rabbit

Jeg ser ikke noe sted om det er noen grense egentlig? så tenkte å prøve å ha litt forskjellige dyr. Kanskje trene opp noen uortodokse mounts til gruppen. men jeg er jo druid så kommer ikke til å selge dyrene jeg trener. levler jeg ifra dem så setter jeg dem fri for eksempel.



Nomade folket, består det av mange stammer eller et stort samlet vandre korps

Sponsored content



Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 3]

Gå til side : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet