Oslo Spillforening (OSF)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Oslo Spillforening (OSF)

You are not connected. Please login or register

Kaos Og Karakterkos

+3
Peter
Morten
AndreasABeast
7 posters

Gå til side : 1, 2  Next

Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Fre Nov 02, 2012 10:25 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Vi har enda ikke en OSL-skriver. Hyperion/posten er trege... Kornelias skriver har dårlige farger og bruker en liten eviget og dyrt blekk, så jeg vil helst at du (dere) får skrevet det ut selv.
Det ligger mange versoner av karakterark på nettet. Du kan sikkert få skrevet ut på biblioteket om du ikke har skriver hjemme.

https://pfoo.norwegianforum.net

2Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Nov 01, 2012 8:57 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Ps jeg (vi) trenger Character sheets Razz

3Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Nov 01, 2012 7:13 pm

AndreasABeast

AndreasABeast
Styremedlem
Styremedlem

Mener du Hero Worship? Det er greit at du tar den for Shalelu, men da må du velge mellom bonusen fra 'Rescued' eller 'Hero Worship'. Dvs; enten +1 on acrobatics (and its allways a class skill), eller +1 on AC vs attacks of oppertunity.

4Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Nov 01, 2012 6:56 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg vil gjærne ha den veto greia også. At jeg ser ekstremt opp til shalelu

5Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Nov 01, 2012 6:54 pm

AndreasABeast

AndreasABeast
Styremedlem
Styremedlem

Nei man kan bare ha en originalt, men det er jeg ikke så streng på. Grensen ligger på to, men hvis du har en god grunn til å velge en til så spør meg så finner vi ut av det Smile

6Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Nov 01, 2012 6:31 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Kan man foreksempel ha mere en 2 traits ifra campain traitsene?

7Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Nov 01, 2012 6:29 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Vel Alba og zatchi burde være kjempe gode venner. De er begge to foreldreløse og Alba har bodd noe hos koya også. Så de er nesten halv søsken. Begge to liker å være i utkanten av byen. Når zatchi kommer til sand point er han 8 år gammel mens Alba har allerede vært der 4 år og er 10. De har sikkert lekt masse sammen og kjenner hverandre kjempe godt.

8Kaos Og Karakterkos Empty Kaos og Karakterkos Tor Nov 01, 2012 6:18 pm

Stian

Stian
Medlem
Medlem

... jeg får virkelig ta en titt på min beskrivelse. Jeg ville ha satt pris på råd til hvordan jeg kan sammensveise med de andre karakterene... Er ganske noob på slik bakgrunnshistorie og sammensetting med andre karakterer uten at jeg ser det i praksis. Så råd ville vært supert. Har ganske problemer nå å tenke på det.

9Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Nov 01, 2012 2:55 pm

Henning_boom_boom

Henning_boom_boom

Høres bra ut Wink Satser på at det ikke krasjer med hvordan karakterene er at vi alle chiller og drikker sammen der. Noen er der kanskje ikke så ofte, men vi har blitt litt kjent der hvertfall og gjennom NPC`s.

10Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Nov 01, 2012 2:09 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Vi kommer uansett til å bli bedre kjent siden vi alle er knyttet opp mot Npcer som skal reise sammen., Men Red Dragon Drinking buddies? Very Happy

11Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Nov 01, 2012 2:03 pm

Henning_boom_boom

Henning_boom_boom

Hei ja det kan jo godt hende de kjenner hverandre. Hvis du ser at det kan passe ett sted i min bakgrunnshistorie og møte på deg så bare føl deg fri til å få det med. Smile

12Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Nov 01, 2012 12:49 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg sløyfer Lucius tror jeg. det blir kanskje litt mye house ruling til slutt. jeg vet ikke.
Jeg lager ihvertfall en ny Character som er Druid som er combat orientert.

Lucius kan jo fortsatt være i verdenen siden jeg har laget han men han kan bli i hytta si for nå om vi ikke kommer på noe smart å gjøre. Imellom tiden så poster jeg ny character i backgrounds stories uten at det trengs noe house ruling. Smile

Kanskje denne druiden kjenner rangern din Henning?

13Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Nov 01, 2012 11:34 am

Henning_boom_boom

Henning_boom_boom

Jeg tror, litt imot Igmars vilje, så har han vært i Sandpoint i nesten et halvt år. Og han kan da ha blitt litt kjent med Zachi gjennom Sandru da.
Jeg bare skriver det inn i karakterbeskrivelsen, håper det går bra? Smile
Tenker det vil hjelpe litt for å få meg til å være en del av gruppa, selv hvor lite karismatisk jeg er. Wink

14Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Nov 01, 2012 10:56 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Hmm kan tenkes at jeg må droppe konseptet. Anti paladinen powers er for evil fluff til at jeg har lyst til å spille det. Jeg er immune mot sykdom men jeg får de fortsatt å sprer de, aura of cowerdice etc. Og smite good er ikke hvor jeg har tenkt meg hehe. På den andre siden hvis jeg velger good paladin mister jeg lay on hands som er skikkelig bread n butter for surviving.


Jeg viste at det kom til å kreve endel house ruling for å få til. Men jeg dør ikke av skuffelse hvis jeg må finne på noe annet,

15Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Nov 01, 2012 10:21 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Jeg står fortsatt for at Pharasma står midt mellom Paladins og Antipaladins. En antipaladin er jo bygget akkuratt som en paladin bare med negativt fortegn. Pharasma er en vanskelig gud ettersom at hun gir oss valget. Som cleric kan jeg velge positivt eller negativt fortegn. Jeg kan ikke velge lawfull eller chaotic, selv om pharasma er nøytral til det også. Om clerics of Pharasma kun kan velge Channel Positive/Negative Energy burde paladins ha det likt. Det passer også tematisk ettersom at hun hater undeads. Undeads er onde..
Slik jeg ser det står man på et platå over to områder, positivt og negativt, og kan velge hvilket man skal hoppe ned i.

Så etter min mening kan en nøytral paladin kan velge om han vil la positiv eller negativ energi strømme gjennom seg. Dette valget gjør ham hverken god eller ond, men forteller mer om hvordan han vil bruke gavene/evnene sine. Uansett må han jo følge lovene og reglene til en nøytral gud. Om Lucius følger antipaladin progresjonen vil han fortsatt være LN og handle deretter. Det vil bli en god måte å sørge for self-healing, men du får også smite good i stedet for evil. Positiv paladin vil gi bedre dmg og support, men du er ikke i stand til å helbrede deg selv (ettersom at du er dhampir)

Dette er mine tanker og synspunkter på saken.. Lawfull/chaotic paladin skaper mer nyanser enn nødvendig for en pathfinder-setting. Paladins skal ha samme valg som clerics!

https://pfoo.norwegianforum.net

16Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Nov 01, 2012 12:48 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg ønsker ihvertfall at Lucius som er Paladin av Pharasma skal kunne smite Undead og Demoner og sånt. derfor vil jeg gjærne beholde Smite evil ihvertfall. Og mest så ønsker jeg å være vanlig paladin, bare med negtiv Lay on hands. Anti Paladin classen er altfor dark. altså skikkelig darke greier... Razz
Smite CHaos er liksom Banditter og lignende, syntes det er mere abadar eller hva han heter den guden style.

Men jeg skal lese meg masse opp på Pharasma og finne ut om det er skrevet noe creed for henne eller noe lover.

17Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Nov 01, 2012 12:32 am

AndreasABeast

AndreasABeast
Styremedlem
Styremedlem

Hei alle barna Smile

Veldig flott at dere alle har lagt ut bakgrunnshistorier Smile Det liker jeg!

Det er visse elementer i Stian sin historie som dessverre har vanskelig for å fungere i spill settingen. Du skrev at landsbyen du bodde i ble angrepet og rasert av en Ancient Golden Dragon, men Gold dragons er ekstremt sjeldne og dessuten noen av de mest godhjertede vesenene i Golarion. Du må nok finne en annen fiende som kan angripe landsbyen din. Jeg er ikke 100% imot at det er en drage, men da må det være en mye yngre og chromatisk drage, slik som en rød, grønn, eller svart drage.
Og et lite hint Stian. Zachi er en seksten år gammel gutt, prøv å forestill deg hva slags personer i Sandpoint som han har blitt venner med og har personlige forhold med; venner, kjæreste(r), fiender, jobb, etc. Kjenner Zachi kanskje Lucius, William eller Igmar? Konsulter med de andre Spillerne.

Også Lucius Peter Smile
Jeg har sett litt og tenkt litt på det, og jeg er for å la deg være en Lawfull Neutral Paladin. Du vil da være restriktert til Pharasma's lover, og vil miste dine paladin evner hvis du noensinne bryter disse. Angående dine paladin evner så lener jeg mot å gi deg 'Aura of Law', 'Detect Chaos', 'Smite Chaos' og lignende. Som første level Paladin må du også velge om du tar effektive Paladin eller Anti-Paladin levler. Det vil si at alle feats og abilities som bruker enten 'Positive' eller 'Negative' -Energy blir påvirket, Akkurat som hos en Cleric.
Meg jeg går nå også ut ifra at 'Smite Evil' fungerer på alle fiender som har 'Evil' alignment. Er dette riktig? Det var veldig vanskelig å finne noe på det.

Jeg tror det var alt for nå, hvis dere har noen spørsmål, spør i vei Smile

peace.

18Kaos Og Karakterkos Empty Kaos Og Karakterkos Ons Okt 31, 2012 7:50 pm

Stian

Stian
Medlem
Medlem

woops^^" my bad, skal se hva jeg kan forandre:P

19Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Ons Okt 31, 2012 7:42 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Jeg liker karakterbeskrivelsene Smile Dette må bli bra når hver og èn har lagt så mye tanke inn i karakterene sine^^

Det er bare èn ting, Stian. Sandru er noen få år fra å være middelaldrende, altså 30-35 år. Han kan ikke ha vært noen guttunge sammen med Zachi ettersom at han ble karavanevakt da han var 16 og ikke kom tilbake på flere år.

https://pfoo.norwegianforum.net

20Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Ons Okt 31, 2012 8:32 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

I stand corrected! Nå er det bare 3 dager igjen til action eventyret begynner!
Cleric, Ranger, Rogue, Paladin, gleder meg så mye! Pew pew! @

21Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tir Okt 30, 2012 10:16 pm

AndreasABeast

AndreasABeast
Styremedlem
Styremedlem

Det er Stian og ikke Simen Razz Han skal spille en Rouge, mer vet jeg ikke.
Beklager at jeg ikke har fått kommet med noen tilbakemeldinger og info i det siste. Har hatt nok å gjøre ellers og er ganske sliten. Jeg lover å komme med noen større oppdateringer i morgen Smile

22Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tir Okt 30, 2012 12:02 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Så kult da er vi 4! Gleder meg til å spille/møte deg Henning, har vel ikke møtt Simen heller . Så kult at du spiller ranger og dverg! Det er så lenge siden jeg har hatt dverger på gruppa, de er kule. Vet noen hva Simen skal spille enda?

23Kaos Og Karakterkos Empty Hello folks. Man Okt 29, 2012 11:35 pm

Henning_boom_boom

Henning_boom_boom

Henning her, jeg blir spiller nummer fire i denne flotte greia.
Jeg har nettopp vært hos Andreas og Morten og lagd min karakter, kommer tilbake med mer info om den om noen dager, men det er hvertfall en dwarf ranger.
Dette blir nok første seriøse gruppe jeg blir med nå så gleder meg masse.
Skal lese meg opp på det jeg kan før vi møtes nå på lørdag Smile

Fred og koz,
Henning den rastløse.

24Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Søn Okt 28, 2012 7:52 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Yup^^ Gleder meg Very Happy Bare 5 dager igjen nå^^

https://pfoo.norwegianforum.net

25Kaos Og Karakterkos Empty Re: Kaos Og Karakterkos Søn Okt 28, 2012 3:15 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Det her begynner jo å forme seg bra! Blir gøy å se William og Lucius i action

Sponsored content



Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next

Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet