Oslo Spillforening (OSF)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Oslo Spillforening (OSF)

You are not connected. Please login or register

Hva har hendt i Korvosa?

3 posters

Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1Hva har hendt i Korvosa? Empty Re: Hva har hendt i Korvosa? Ons Jan 09, 2013 3:23 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Episk! tusen takk for recap! det er en skikkelig spennende modul eller hva man skal kalle det. gleder meg til litt open lands og hva som kommer etterpå. VI kan si jeg kastet reduce person på alle så vi får plass på båten.. tror jeg har en wand..

2Hva har hendt i Korvosa? Empty Re: Hva har hendt i Korvosa? Ons Jan 09, 2013 1:44 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

På etterspørsel fra Peter (sorry det tok lang tid Embarassed ), så er det her et lite sammendrag fra sist session da han ikke var med.


The vivified labyrinth

Våre helter trer inn i den beryktede labyrinten for å redde sin venn Vencarlo Orsini, og finner raskt en spak på veggen som roterer dem dypere inn til et nytt rom. Her blir Zafar og Luna rammet av en magisk symbol som lamslår dem med frykt, og resten av gruppa blir nødt til å utforske rommet selv. Tre kister forsøkes åpnes, og selv om alle tre innholdt feller (En som rammet Bruce fordi han ville stryke og beføle kista Razz ), så kommer de seg videre. Neste rommet er fullt av løvehoder, og våre helter lukter en felle. De oppdager mer om hvordan spakene fungerer, og etter litt utforskning popper plutselig en sterkt medtatt Vencarlo ut av rommet med løvehodene. Zafar er overlykkelig for å se ham igjen, men selv om gjensynsgleden er stor, så lukter gruppas nye teammate, Black Cat, at det er noe rart med Vencarlo. Etter mer utforskning og mistenksomhet viser det seg at denne Vencarloen faktisk var en Rakshasa i forkledning, og en intens kamp medfølger. Selvsagt vinner gruppa og tar seg videre innover. I neste rommet blir Steve brutalt kappet i biter av ny felle Sad , og gangen som fører ut derfra innholder en svært utspekulert felle som både lammer og stikker ned de som blir rammet. Til tross for store skader bringer godt teamwork dem ut derifra og inn i neste rom, som jo selvsagt er en felle det og. Så flykter de inn i et lite rom med en brummende stor stein og et tre. Zafar går bort og griper i treet, og treet griper tilbake Shocked , men så er jo bare gode gamle Burbadix som hopper ut blir med gruppa igjen. De finner et par magiske symboler til som påfører dem blant annet smerte og dyp søvn (hver for seg vel og merke). De finner dessuten 4 svevende kuler med ukjent formål, d.v.s. ukjent til de tar på dem og finner ut at de transporterer folk rundt i labyrinten til fastsatte steder. Noen i gruppa blir dermed nesten fanget, men Luna redder dagen med sin teleportering. Etter mye om og men finner `the guardian` i labyrinten som viser seg å være en darksphinx. Våre helter måtte trekke seg tilbake etter første konfrontasjon, og i andre lå hun og ventet på dem, men til slutt seirer de og finner Vencarlo i det innerste kammeret. Han blir selvsagt glad for å se sine venner + noen nye, og forklarer hvordan de kan finne Neolandus Kalepopolis. De beveger seg raskt, og ledes gjennom en hemmelig vegg til et fange/torturkammer hvor Neolandus ligger spent ut på en strekkbenk klar til å (antakelig) bli torturert av 2 vudriske vesener med 3 hoder, mange armer, masse våpen og, og....aargh, legger ved bilde her.[You must be registered and logged in to see this image.]
Zafar stormer inn først, og får grisedeng. Det kunne gått svært galt hvis ikke Luna gjennom sin mektige magi forvandlet den ene av dem om til en liten kanin Razz . Den andre ble dermed lett slått av de andre. De befrir Neolandus, og forteller om dronning Ileosa får makten sin fra kronen hun har på hodet som egentlig er en kraftig artifact som gjør henne udødelig. Han sier også han tror shoantiene som opprinnelig voktet pyramiden (som slottet ligger på) hvor kronen lå vet dens svakhet, og sier derfor til dem at de må reise ut av Korvosa inn i `the cinderlands`. Gruppa beveger seg derfor tilbake til den udersjøiske grotten hvor det lå en båt, og blir angrepet av en kjempehummer som nesten dreper Black cat, men som ender opp med å bli brutalt drept av henne istedetfor, og gruppa bordrer båten (som når jeg tenker logisk på det egentlig var alt alt for liten for så mange mennesker. Jeg burde egentlig ikke latt dere få lov men Smile ) og kommer seg trygt ut av Korvosa. Etter en kveld med vin, nye mål, og nye løfter, drar våre helter innover i landet, og legger bak seg både minner og bekjente.

3Hva har hendt i Korvosa? Empty Re: Hva har hendt i Korvosa? Ons Okt 10, 2012 7:00 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Del 3:

Cressidas første oppdrag til våre helter er å bringe inn en sersjant ved navnet Verik Vancaskerkin, som har desertert fra the korvosan guard, og som sammen med en liten gruppe guards er sterkt imot dronningens overtakelse av tronen. Våre helter finner ut at Verik, som sammen med sine fire vakter kaller seg for 'the cow hammer boys', har tilholdssted i slakterbutikk i northpoint, hvor de deler ut daglig kjøtt til trengende mennesker. Når de drar opp blir de møtt av en stor folkemengde, og Bruce med sine tetralske ferdigheter, kler seg opp som en tigger, og gir seg inn i mengden for å scoute. Til slutt, etter litt moralsk om og men, bestemmer våre helter seg får å bryte inn fra baksiden. Stalldøren er oppe, men døren inn i huset er låst. Zafar bestemmer seg for at det er hans tur til å skinne, så han tar fram sitt utstyr, og tar med stor selvsikkerhet å prøve å dirke opp døren,....for å så klare å kile døren helt fast tongue . De går derfor hardere til verks, å forsøker knuse døren med rå kraft. Men akkurat i det de klarer løsne døren, så braker den opp, og to av vaktene står der. Ettersom diplomati virket som en dårlig ide, slår våre helter hardt fra seg, selv når de siste vaktene (den ene med en stor kjøttøks), prøvde å overraske dem bakfra. Etter å ha slått ut 2 av dem, prøver de to siste å løpe vekk, ut på hoved gaten. Men det ville ikke Lygia og Zafar ha noe av, og mens Lygia skyter et regn av piler etter dem, løper Zafar fortere enn vinden, sklitakler rett bak dem, og kutter av beina på begge to. Slik ramler to beinløse menn ut på gaten rett foran flere titalls mennesker, men siden Zafar var kjapp med trekke dem inn i smuget igjen, trodde folk flest de måtte ha sedd syner. Etter å ha bundet dem opp (og stoppet åpenbare blødninger), bestemmer Bruce seg for å passe på fangene, mens resten av gruppa utforsker huset på jakt etter Verik. Uten å finne noe i første etasje, går de opp i andre, hvor de konfronterer Verik. Siden de drepte vaktene, er Verik naturlig nok fiendlig innstilt, og med spent bue forlanger at de forlater området. Zafar bestemmer seg for at tiden er inne for handling, og kaster sin shuriken med stor presisjon, slik at buestrengen til Verik kuttes. I den tro at han var uskadedeliggjort, hopper Zafar opp på bordet og krever at han overgir seg, for å så bli penetrert tvers igjennom av Verik sitt spyd. Dermed fikk Zafar sin første av flere nær-døden opplevelser Razz . I mellomtiden snoker Bruce rundt i førsteetasjen, og finner en skjult hulerom med flere verdisaker, som han bestemmer seg for å ikke fortelle de andre om. Han vekker også en av fangene, og torturerer ham ved å drive en wand of magic missile opp i neseboret hans, og true med å fyre den av Shocked . Oppe i andre etasje ligger Morten døende, mens de andre slåss mot Verik. De knocker ham ut til slutt, redder Morten, og putter hele haugen med folk på en vogn de behørlig triller ned til Cressida Croft. Hun takker dem for arbeidet, men klager litt på handlingsmetodene til våre helter Smile.

Igjen, rett meg hvis jeg har husket noe feil her Wink

4Hva har hendt i Korvosa? Empty Re: Hva har hendt i Korvosa? Tir Okt 09, 2012 10:11 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Del 2:

Med kaos på alle kanter navigerer våre helter seg tilbake til Zellaras hus, og på veien tar de knekken på en mob, bekjemper en otygh (hvor dere puttet druiden først i melee, nesten tentakkelrape Razz ), og redder en liten pseudodragon. Dessuten treffer de en fordrukken mann som de gjenkjenner som Grau Soldado, en godt likt sersjant i the korvosan guards. I sin rus forveksler han Zafar med en kompis fra sandpoint, og etter mye om og men, bestemmer våre helter seg for å først hjelpe den døddrukne mannen tilbake til citadel volshyenek, hovedkvarteret til the korvosan guard. Etter å ha dumpet han av der, beveger de seg tilbake til zellaras hus, hvor hun plutselig viser seg foran dem i lufta, og forklarer dem at hun har vært død flere uker allerede, og at ånden hennes har tatt bolig i harrowkortene hennes. Med Gaedren død ønsker hun å hjelpe våre helter videre, og Burbadix stapper kortene ned i lomma (hvor dere nesten glemte at de eksisterte inntil nylig Sad ). Deretter Tar våre helter dronningens brosje til en kjøpmann som forklarer dem at Ileosa har utlovet en dusør på 1200 Gold sails til de som returnerer den. Med dette begir de seg oppover mot Castle Korvosa, og melder til vaktene i porten sitt ærend. Raskt etterpå kommer det ut en yppig kvinne med flommende svart hår og blodrød chainmail. Hun presenterer seg selv som Sabina Merrin, dronningens høyre hånd og livvakt. Hun fører dem inn i tronkammeret, hvor Ileosa, kledd i svarte sørgeklær, med tårevåt stemme takker dem for det de har gjort, og spør om de ikke ønsker å hjelpe byen ytterligere ved å bistå the korvosan guard i disse kaotiske tider. Våre helter, lovlydige som de er (hehe, lovlydige Razz ), takker ja, og blir eskortert ned til citadel Volshyenek, hvor de blir tatt imot av en attraktiv mørkhåret kvinne som presenterer seg som lederen til the Korvosan guard, field marshal Cressida Croft.

Mere imorgen Smile

5Hva har hendt i Korvosa? Empty Re: Hva har hendt i Korvosa? Tir Okt 09, 2012 9:51 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Uff de hørtes farlig ut... Jeg tror jeg har 10 armor class flatfooted og 40 hp.. Kanskje jeg må sette litt mere i con om jeg skal ha en sjangse. Men shit nå gleder jeg meg til helgen. Kan sikkert få mere av hva som har skjedd muntlig på lørdag og. Noe nytt om hva den siste charateren skal være?

6Hva har hendt i Korvosa? Empty Re: Hva har hendt i Korvosa? Tir Okt 09, 2012 6:15 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Vi roet oss litt ned i det andre kapittelet. Fikk litt mer mål for karakterene Smile

Lygia ble drept av to "red mantis assassins" nesten før hun rakk å trekke sverdet. De gjør syk skade om de får sloss på sine premisser^^ De hadde gjemt seg i taket og ventet på perfekt tidspunkt å gå inn og flanke henne for å gjøre sneak attack dmg på alle slagene. Samme taktikk som jeg bruker... Mad

https://pfoo.norwegianforum.net

7Hva har hendt i Korvosa? Empty Re: Hva har hendt i Korvosa? Tir Okt 09, 2012 2:54 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg er ikke skremt hehe! Virker som en morsom utflukt. Hvorfor når var de lydia døde? Gleder meg utrolig mye!

8Hva har hendt i Korvosa? Empty Re: Hva har hendt i Korvosa? Man Okt 08, 2012 7:30 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Kapittel I - Edge of anarchy:

Del 1:

Våre 4 helter Zafar, Bruce, Burbadix og nå avdøde Lygia (R.I.P. Sad ), befinner seg alle i Korvosa med det mål å ta knekken på skurken Gaedren Lamm, som har skadet nære relasjoner til dem alle. De har ingen spor å gå etter, før de plutselig finner et harrowkort på seg, med en mystisk beskjed. Ved å følge denne beskjeden møtes heltene for første gang i et tilsynelatende tomt hus i Lancet street. Der blir de såvidt litt kjent før en middelaldrende varisisk kvinne med slørete stemme trer inn og introduserer seg som Zellara. Hun liker heller ikke Gaedren, og forteller heltene hvor de kan finne ham. Hun spår dem først, og sender dem avgårde til det gamle fiskesjappa han befinner seg ved, hvor de scouter området på mildt sagt forskjellige metoder (brukte ikke du en maur Simen?). De bestemmer seg for å slå til når det er mørkt, og etter å ha brukt en hai som springbrett (Morten), slått bevisstløs en half-orc med en dør (også Morten), hatt en brytekamp i fiskeslo (var det deg Andreas?), og frigjort en haug med barn brukt til tvangsarbeid, står de endelig fjes til fjes med Gaedren Lamm (som forøvrig hadde -5 i STR,DEX og CON fordi han var så gammal Razz ). Etter å ha kommet seg forbi kjælekrokodillen hans, tar de raskt og beseirer han, for å så regelrett henrette ham ved å brenne ham i levende live Shocked. De finner også på rommet hans til sin store overaskelse en brosje som tilhører dronning Ileosa Arabasti, samt hodet til Zellara, kvinnen som hadde hjulpet dem. Fulle av spørsmål beveger de seg ut igjen, men ikke før de har hengt en skurk på en krok og senket ham til haiene, og jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor du skulle tenne på huset mens det fremdeles lå folk bundet der Andreas. Anyway, vel ute igjen blir våre helter møtt av pur kaos. Store mobs renner gjennom gatene mens korvosan guards prøver å holde orden, lufta er gjennomsyret av imps og pseudodragons i slåsskamp, og lyden av hysteria høres gjennom hele byen. Når de spør en vakt, så får våre helter vite at grunnen er at kong Eodred Arabasti II, som lenge hadde vært syk, nettop vandret heden, og derfor er folket splittet siden det ikke bare er begeistring for den nye regenten (Ileosa).

Jeez, jeg vet det er min egen skyld som burde gjort dette før, men det er en start i hvert fall. Må innrømme jeg hadde glemt litt hvor kaotiske dere var i begynnelsen, så det var morsomt å mimre litt. Og du må ikke la deg skremme av det du leser Peter, det er faktisk en veldig grei gjeng Razz.

Gjerne korriger meg hvis dere finner feil eller ting som burde inkluderes, så fortsetter jeg i morgen Very Happy



Sist endret av Mikael den Tir Okt 09, 2012 9:31 pm, endret 1 gang

9Hva har hendt i Korvosa? Empty Re: Hva har hendt i Korvosa? Tir Nov 22, 2011 8:37 am

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Okay, litt på etterskudd nå, men skal prøve å ta meg sammen nå. Ganske mye stoff å skrive riktignok, så fyller på etter hvert.

10Hva har hendt i Korvosa? Empty Re: Hva har hendt i Korvosa? Ons Nov 02, 2011 10:01 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Flott! Smile

https://pfoo.norwegianforum.net

11Hva har hendt i Korvosa? Empty Re: Hva har hendt i Korvosa? Ons Nov 02, 2011 7:41 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Jeg har bestemt meg for å legge ut sammendrag av hver modul i CotCT, d.v.s. at hvis vi nå blir ferdig med bok 1 på Fredag vil jeg skrive et sammendrag av alt fram til det punktet og legge det ut her.

Easy for me, easy for you Wink

12Hva har hendt i Korvosa? Empty Re: Hva har hendt i Korvosa? Ons Okt 26, 2011 10:55 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Så det er dette vi legger vekt på? Hehe Razz

Hadde vært fint om du kunne skrive et sammendrag av historien så langt Mikael. Smile

https://pfoo.norwegianforum.net

13Hva har hendt i Korvosa? Empty Re: Hva har hendt i Korvosa? Ons Okt 26, 2011 6:34 am

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Visste du at et populært rykte blant vaktene i Citadel Volshynek er at field marshal Cressida Croft i det siste er blitt tatt i å stirre drømmende utover byen for å så rødme lett.

Vaktene vet ikke så mye, men jeg har en mistanke om at du kan hatt en finger med i spillet Andreas Wink

14Hva har hendt i Korvosa? Empty Re: Hva har hendt i Korvosa? Man Okt 24, 2011 3:49 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Ja. Jeg tenker det vil være en fin måte å sørge for at alle er oppdaterte og for å vise eventuelle nykommere hva vi legger vekt på i rollespillingen vår. Smile

https://pfoo.norwegianforum.net

15Hva har hendt i Korvosa? Empty Re: Hva har hendt i Korvosa? Man Okt 24, 2011 1:24 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Tenker du i forhold til den pågående gruppa?

16Hva har hendt i Korvosa? Empty Hva har hendt i Korvosa? Søn Okt 23, 2011 9:03 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

I denne tråden skal vi gjenfortelle historien som blir til på våre fantastiske møter.

Det er nok best at GM tar seg av dette ettersom at han vet hva som er mest relevant å skrive om for å få med mest mulig av historien, men spillerene kan selvfølgelig supplementere med kule scener som GM kan ha oversett.

https://pfoo.norwegianforum.net

Sponsored content



Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]

Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet