Oslo Spillforening (OSF)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Oslo Spillforening (OSF)

You are not connected. Please login or register

Current group of PC's in Korvosa

4 posters

Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Man Okt 08, 2012 2:23 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Mikael kan du ikke skrive en kjapp oppsummering av hva spillerne har vært igjennom, litt som den på kingmaker. Please please. Så skal jeg ha med en is til deg på lørdag Laughing

2Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Man Okt 08, 2012 1:09 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Tror dere fremdeles er i 4708AR ja, selv om jeg skal innrømme at jeg ikke har holdt noen kalender. Og da sier vi at William flyttes over til Jade regent, selv om det jo betyr at han må gi fra seg noen leveler Neutral

3Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Søn Okt 07, 2012 7:17 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Høres bra ut! Very Happy

Jeg tenker at William kan dra tilbake til Church of Pharasma ettersom at han skal reise til Sandpoint for å bli med på Jade Regent^^ Det vil gjøre det ganske enkelt å overføre ham uten at for mye kræsjer. CotCT er i år 4708AR ikke sant?

https://pfoo.norwegianforum.net

4Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Lør Okt 06, 2012 1:30 am

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Nope, bor i USA nå. Mikael tar over Kael.

5Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Fre Okt 05, 2012 10:37 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Det blir veldig spennende. Kan kanskje forklare hvordan jeg har kommet dit hvor dere er. Selv om jeg vet ingenting av hva dere har gjort i Historien enda, men det oppdateres jeg sikkert fort på. Men du er med til neste helg du Leif Arne?

6Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Fre Okt 05, 2012 10:33 pm

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Desna: She is known to have good relations with Sarenrae and Shelyn, and to oppose both Rovagug and Zon-Kuthon for control of the night, which she wishes to be a time of wonder and beauty.

7Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Fre Okt 05, 2012 9:13 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

J Desna er ihvertfall mot Lamashtu. Men tror ikke hun er noe fan av Zon heller. ettersom han er også er en som gjør natten til noe vondt og skummelt, istedet for stjerne himmel magisk. Jeg stikker til New York imorgen tidlig. blir borte helt til Onsdag eller Fredag, vet ikke helt enda. Hvis jeg kommer hjem på Onsdag så er det ikke noe problem. OM det er Fredag så kommer jeg bare rett på rollespill med kanskje en smule Jetlag. Kanskje jeg kan ringe deg nå iløpet av kvelden om du ikke skal legge deg

8Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Fre Okt 05, 2012 9:07 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

For å si det rett ut, dere har ingen tank, ikke en gang offtank nå som Lygia er død. Men builden til Peter har masse potensiale, og med Simen på plass igjen kan dere spamme summons så det holder Razz

I forhold til Williams, så må vi få han faset ut relativt kjapt, og jeg tenker det mest logiske er at han hjelper til i temple of Abadar. På den måten får han en NPC-rolle, men kan eventuelt steppe inn igjen om det noen gang skulle trenges. Høres det greit ut Morten?

Nummeret mitt er 98669027 Peter, så det er bare å slå på tråden i løpet av helgen, så kan vi diskutere detaljer Wink


PS: gleder meg til å se characteren din Maiken Very Happy

PPS: Ja, hvis ikke Cressida kan få skikk på Bruce, så jeg pokker ikke hvem som kan gjøre det ^^

PPPS: Kom plutselig på, er ikke Dresna svært antagonistisk ovenfor Zon-kuthon Peter? Det kan i så fall bli svært spennede neste session (Dun Duun DUUUUN)

9Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Fre Okt 05, 2012 2:57 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Det blir utrolig spennende å se hva Maiken kommer til å lage. Kommer til å bli veldig spennende. Kansjke vi må låse kampene våres noe uortodox men hvis vi spiller på hverandres styrker og sammarbeider kan det bli utrolig kult. Jeg har også summon Monster. Nesehornet er ganske heftig for eksempel.

Luna kommer ikke til å være overdrevent pågående på at ting skal gjøres på hennes måte. men hun kommer ikke til å støtte alt av aksjoner.
Blir litt mere kjent med henne selv etter at vi har startet. Kanskje hun vil prøve å presse gruppen til å gjøre det "gode" på en subtil måte.
Men det er ikke sånn at vi absolutt må ta alle til fange og være glad lakser. Hun har en mørsk side også som alle andre, som hun prøver å undertrykke.

Utrolig kult av dere forresten å la meg få prøve og være med




10Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Fre Okt 05, 2012 10:56 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Om ikke Cresida Croft er en god person vet ikke jeg hvem som er det^^ Jeg tror det trengs mer enn en kvinne for å redde ham!!! Razz

Zafar gjør en del skade. Han tåler bare ikke så mye. Vi har pleid å gjøre opp for det med Lygia og summon monster. Blir spennende å se hvordan det går nå som vi har to rogueish karakterer, ingen tank og tre casters. Kanskje monken burde ta spirit of the beast buildet til "treeantmonk" eller noe lignende?

https://pfoo.norwegianforum.net

11Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Fre Okt 05, 2012 4:16 am

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Hehe, gotta love that description of Kael. x]

Bruce er lett sagt mørk i tanke gangen sin etterhva jeg har hørt at han har gjort (satt fyr på folk, etc..?), så kanskje en romantisk affer med en god character kan hjelpe å få ham på mer noble stier.

12Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Tor Okt 04, 2012 9:31 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg gleder meg veldig til å se dere i aksjon og, eller være med i aksjon kanskje.
Håper vi har nok damage og tanking. Jeg har postet en oppdatert post på Charactern min lengre ned og hun er sånn nesten ferdig.

La til litt til Background historie og hvilke spells hun starter med prepeared, feats og magical item etc.

Luneathi er også usedvanlig "max ekstremt" vakker Embarassed . Hun elsker musikk og fest og kommer helt sikkert til å bli god venn med Barden.

En ting hun liker å gjøre er å få Fairy Dragon til å bruke Ephoria angrepet sitt på henne selv mens hun danser i transe til musikk.

13Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Tor Okt 04, 2012 7:29 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Jeg gleder meg til å se deg i aksjon! Smile Det er en kul karakter

De som fortsatt er med er:

  • Bruce (Joriel) spillt av Andreas. Det ekte navnet til karakteren er Joriel, men det vet bare Zafar og field marshal Croft. Han er en superhandsome bard og har en følgesvenn. (Steve the gateguard)
  • Zafar Mazaffi spillt av Morten. Han er en rogue som oppfører seg som en fighter. Jeg ville lage en fighter, men reglene for rogue passet bedre med ideèn min. Arabisk type.
  • William Bones også spillt av Morten. Battle-cleric of Pharasma. Kom inn for å dekke behovet for support.
  • Kael tidligre spillt av Leif Arne. Sorcerer som holder på å bli en demon eller noe sånt.
  • Lygia spillt av Maiken er død og ny karakter er underveis.
  • Beubadix spillt av Simen. Druid som ikke kan bestemme seg for hvilket build han skal kjøre^^ Demonstrerer i Korvosa

https://pfoo.norwegianforum.net

14Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Tor Okt 04, 2012 2:48 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Er det forresten noen som har lyst til å skrive en oppdatert gruppe oppsummering. Ikke nødvedigvis med meg i men bare så jeg vet hva vi har på laget,. Forstått at noen har dødd etc og noen er bortreist, ingame altså

15Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Tor Okt 04, 2012 11:36 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg tror det skal gå greit, min favoritt Character engang var en female sorcerer. Dere skal slippe kvinne diskrimenre roller eller at jeg skal på Tavern å sjekke gutter. Bortsett ifra at jeg har litt mørk stemme og ikke kommer til å prøve å høre så mye som mulig ut som en jente, er det forbehold om å legge til litt fantasi. flower

Jeg Rolla ability scores : 14, 17, 17, 14, 10, 11 . Jeg lurte på om det var mulig å flytte rundt på noe stats eller om rollet er låst. noenganger har jeg spilt tidligere med at man kan flytte et poeng, (ikke noe problem om dere ikke gjør det) som feks ta den ene 11 og gjøre en 17 til 18.

Jeg hadde tidligere brukt samme system som William Bones er laget med Ability points og kommet opp med disse Ability Scores.


Point buy ------------------- Diceroll
Str. 7 -------------------- STR: 10
Dex 17 +2 ------------------- DEX: 17 + 2
Con, 14 - 2 ------------------- CON: 14 -2
Int, 18 +2 ------------------- INT: 17 +2
Wiz, 10---------------------- WIZ: 11
Cha 14-------------------------CHA: 14

Jeg likte litt at hun har 7 stryke i Point buy siden det gir litt utfordringer og er en svakhet
Jeg har også satset mindre på con en det jeg burde og satt 14 i CHA som egentlig er dump stat.
Siden hun er en Wich som får magien sin av Desna, og er som hun er er kanskje hakke varmere en hun er rigid

Hmm kan veldig lett rename kalle navnet til Luna istedet hvis det blir for Final Fantasy pirat
Jeg gleder meg veldig til å spille ihvertfall. Troller det forumet her altfor mye å sittter å grubler å prøver å finne ut av character details og alt annet. Vi starter på lvl 7 ikke sant?
Med det starting Goldet er det over 20k gold, kanskje det er litt mye. Jeg vet ikke. Vil ikke bryte balansen i spillet med å komme inn med for mye gadget iforhold til de andre spillerne.

Jeg har tatt litt utgangspunkt i bilde å gitt henne den laveste bag of holding. Som gjør at hun kan bære litt selv om hun har så lav styrke. (jeg kicket litt på det av en aller annen grunn)

Bag of Holding I ; Market Price 2500gp. Holds 250 lbs opp til 30f cubic areal.
Efficient Quiver : Market Price: 1800grp [You must be registered and logged in to see this link.]
Perceptive Headband of vast Intellegence:4000gp. 2+ to Int og skill ranks = HD i en skill, dette tilfelle perception

7 lvl Character starts with 23.500 gp. så da har jeg brukt 8200gp?

Jeg lurte også på om jeg kanskje kunne få nr ditt Mikael, så kunne jeg ringt deg istedet å tatt en liten prat.

Angående bilde så fant jeg en side mens jeg lette etter noe passende. den er litt uoversiklig til tider men hvis man veldger categori og leter litt så kan man finne mye kult.

[You must be registered and logged in to see this link.]









16Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Tor Okt 04, 2012 8:13 am

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Wow, dette liker jeg. Både bakgrunnen hennes og relasjoner passer perfekt inn i settingen, og jeg tror personligheten hennes vil være med på og opprettholde litt balanse i gruppa (du vet hva jeg snakker om Andreas Razz ). Også spent på å se deg spille en kvinne, siden de forsøkene jeg har sett på det før gjerne forfalt i absurditet og kvinnediskrimenring Smile

Anyway, vi bruker standard roll for ability scores, og alle stats med sluttsum under 6 kan du få rerolle (husk også 1 valgfritt ability point fra Lv4).

Dessuten kommer jeg litt senere til å diskutere med deg per melding hvordan Lulu (jeez, jeg tenker med en gang Final Fantasy X her) skal introduseres slik at vi sammen finner ut av hvordan du har havnet der.

Alt i alt, kjempefornøyd med character, og ser fram til å spille sammen.

PS: knallbra bilde, hvor fant du det?

17Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Ons Okt 03, 2012 4:30 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Name: Luneathi "Luna" Kalissreavil Alignment: Chaotic Good
Race: Elven Class: Witch Deity: Desna Level: 7 Size: Medium
Gender: Female Age: 127 Hair: Lavender Eyes: Emerald

Attributes
Str: 7 = -4
Dex: 20 = +5
Con: 12 = +1
Int: 22 = +6
Wiz: 10 = -
Cha: 14 = + 2

Hitpoints: 39
Armor Class: 15

Ref: +7 Fort: +3 Will: +5

Skills-----¨-¨-¨-¨-¨Rank-.-,-Class,,-,ABMOD-.-,¨Compt----- Total
Diplomacy.,.,.,.,.,.,.,: 5 0 2 5 12
Fly¨,..,.,.,.,.,,.,,.,.,.,.: 7 3 5 0 15
Knowledge (Arcana): 5 3 5 0 13
Knowledge (Nature): 5 3 5 0 13
Perception,…,.,.,.,,.,.: 5 0 0 2 7
Perform ,.,.,.,.,.,.,.,.,: 5 0 2 5 12
Sense Motive ,.,.,.,..,: 5 0 0 5 10
Stealth,.,.,.,,.,.,.,.,..,,: 5 0 5 0 12
Spellcraft,,..,,.,.,.,.,.,..: 7 3 6 0 16
Use Magic Device,.,.,..:7 3 6 0 16


Feats:
Enchanting Beauty . Exotic Beauty, Extra Hex, Improved Familiar (fey, Dragon)

Enchanting Beauty
Others find it hard to turn you away.

Prerequisites
Charisma 13, Character level 1st

Benefit
Subjects that are sexually oriented towards you have their starting attitude increased by one step (indifferent to friendly, unfriendly to indiffirent and so on). In addition you receive a +2 bonus on Diplomacy, Perform and Sense Motive checks when the subjects of the check are sexually oriented towards you.

Special
The bonus from this feat stacks with the bonus from the Exotic Beauty feat.

Exotic Beauty
You have a natural beauty that others find irresistible.

Prerequisite
Charisma 13, Character level 1st

Benefit
You gain a +3 bonus on Diplomacy, Perform and Sense Motive checks when the subjects of the check are sexually oriented towards you.


[You must be registered and logged in to see this link.]

Equipment:
Bag of Holding I : Market price 2500gp Holds 250lbs up to 30 feet cubical
Effiecient Quiver: Market price 1800gp
Escaping Headband of Vast Intellegence: 4000gp +2 Int + HD(7) in Escape Artist
Wand : Cure Light wounds : 750 gp
Wand : Enlarge Person : 750 GP
Wand : Reduce Person : 750 GP
Wand : Obscuring Mist : 750 gp

Hexes: Healing Hex. Evil Eye, Fly, Slumber, Cackle

Patron: Deception.

Familiar: Dragon, fey (Tiny Dragon with butterfly wings)

Spells prep

Cantrips.
Dancing Lights
Detect Magic
Read Magic
Message

Level one spells.

Ventriloquism (patron)
Mage Armor x2
Ear Piercing Scream x2
Frostbite
Mount


Level two spells.

Invisibility (patron)
Blindness, Deafness
Glitterdust
Spectral Hand
Web
Cure Moderate Wounds

Level three spells

Blink (patron)
Ash Storm
Stinking Cloud
Dispel Magic


Level four spells

Cure Serious Wounds
Summon Monster IV

Background
Luna was born on exactly on the winter solstice during the Ritual of Stardust in the Mierani Forest
hundred and twenty seven years ago. She was born with extraordinary beauty even in elven
standards. Luna would spend her time as a child playing hide and seek in the forest and dancing whenever there was an opportunity. She was always in an adventurous state of mind, Wanting to taste and discover everything this world had to offer.

One day while out playing with the other kids Luna got distracted. The most beautiful butterfly had caught her eye. Caring little for the game she was playing of hide and seek, she ran after the butterfly until she was lost and found herself in a natural forest clearing. Here the Butterfly appeared before her communicating to her. She was not to learn Magic from the clergy nor the magic academy. She was destined to walk her own path under the guidance and blessing of Desna. (though not taught by Desna herself the familiar will serve as a certant conduit to some degree of aspect of Desna)

Years would pass and Luna would always have this butterfly around her. She soon started to learn spells in her own pace. She had like an inborn affinity for magic, combing spells of divine nature and arcane. She also learned how to Hex for good and bad.

Reaching Adulthood the Butterfly named Celeste led Luna out in the forest once again.
Little did she know that her long childhood friend was to part ways with her.
Celeste was bound to the forest but she had only taken care of her till she was ready.
Deep deep in the Mierani Forest, far out of the Area the elves managed, in a secrete cove
she met Balbazar the pranking Fairy Dragon whom had known about her arrival several years before she she even was born. Delighted she had had it so far he giggled and asked Luna if she was ready for her big adventure. First stop Korvosa to meet up with the rest of her Familiy

Even though Lunas life has been quite uneventful she has practiced a lot in her time in Mierani Forest. She has had her share of tending wounded elven forest guardians and the sick and fended off more than one Magical beast.

Lunaria "Lulu" Kalissreavil is Perishial Kalissreavil youngest sister. Comming to Korvosa about 3 years ago to join her brothers amassador outpost and the rest of her Family. She resides in the elven community in South Shore working as a sage. Earning her silver as a healer and maker of remedies. Since she is quite young she not really included in the family affairs, as they are left to her older siblings and more prominent elves.

Lulu has allways had a knack for magic. She would wear her beaked doctor mask as she would roam the streets. Providing aid where it was needed. At a small fee ofcourse, enjoying the masks ability to not only keep the stench away but allso make the denizens of Korvosa unsuspectful of her elven nature. Letting her blend into the town as one of their own.

Relations
Lulu loves her brother Perishial at some deep family level but she thinks hes moron and oboxius with hes way with Woman.
How can a diplomat be such a playboy and not take things seriously. Not to mention all the bastard half elves he fathered across Korvosa

Personality
Lulu likes to observe and be of help. She is a free spirit and wants to travel and see the world. Life is to be experienced.
She can have this eariy aura about her, and at times it can be hard to meet her gaze. She is dedicated to Desna and wish to Help her reclaim the night by killing monsters who pray on the people. Lift the diseases and be of service when able to. Likely to avoid combat if possible but would find it hard to leave others to a crude fate

But she is not at all so strict as she might seem. There is nothing wrong with having a beer or seven at the Tavarn. Join in Dance and celebrations. She has a deep rooted urge to do what she can to make the world a better place
She is allso godly beautiful but never let it run to her head

Strategy

Lulu is a Witch and relies on her magic to bolster the allies and heal their wounds aswell as sneaking doubt and weekness into her Enemies.

She might use Enlarge person on a fighter to make him stronger and hes weapons larger
while giving hes foe an Evil Eye making the defences and will to strike falter.

Lulu is a Healer / debuffer/buffer




[You must be registered and logged in to see this image.]




Sist endret av Peter den Tor Okt 04, 2012 9:38 pm, endret 3 ganger

18Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Tor Jul 05, 2012 1:45 pm

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Veldig bra Mikael. Smile
Da er jeg bare nygerig på spells, vil ikke unødvendig ha samma som de andre.

19Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Tor Jul 05, 2012 12:35 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Som jeg sagt gang på gang, så hadde vært greit å få en personlighetsprofil fra hver av spillerne mine (med unntak av deg da Morten, som allerede har gjort det Very Happy ).

Men i mangel på disse kan jeg jo komme med en kort oppsummering av PC's i Korvosa sånn som som jeg har sett dem, på godt og vondt Razz

Zafar Mazaffi: Se beskrivelse

Bruce/Joriel: En lokal og enigmatisk bard hvis tanker, ideer og intensjoner kan være vanskelig å skjønne iblant. Er prinsippfast og ærlig med seg selv, og kan være en god partner og ha med seg, selv om hans spontane natur og handlingskraft kan komme i konflikt med nøysom planlegging. Har som bard selvsagt en forkjærlighet for det kreative, er en ypperlig musiker, og klarer hver gang på mystisk vis å gjøre sin entrè inn i combat på en usedvanlig elegant/badass måte Razz

Burbadix: En standhaftig druid som har på kort tid assimilert seg svært godt inn i Korvosa, deriblant ved å bli opportunistisk, lett grådig, og praktisk økonomisk anlagt. Men i kjernen er han fremdeles en grei fyr, som lidenskapelig går inn for å stoppe lidelsen rundt seg, og som setter pris på vennskapet til sine partnere (selv om naiviteten til Zafar går inn på ham iblant).

Lydia: En ranger som aspirerer til å bli med i Sable marine company, og tilhører også en tidligere noble family. Hjelper spillerne massivt i combat, og finner ofte stump vold et effektivt hjelpemiddel i konfliktløsning. Er bundet av loven, men velger å tolke den noe fritt, ofte i sin egen favør. Kan virke kynisk og uempatisk til tider, men innerst inne har hun et hjerte av gull.....tror jeg Neutral


Rollene er fordelt noenlunde slik:

Zafar - melee/burst assasin
Bruce - support/crowd control (litt healing)
Burbadix - healer/crowd control/support
Lydia - Ranged dps/melee dps (off-tank)

PS: beklager at jeg ikke husket etternavnene til alle.

20Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Tor Jul 05, 2012 10:52 am

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Mikael, eller noen andre, kan du gi meg et kort sammendrag av hver av PCene (class, race, rolle i partiet, personlighet/alignment, andre viktige ting), og kanskje noen viktige NPCer også? Smile

Spellcasters, hva er deres spells? :] Har noen Spiked Pit eller Spinkying Cloud? Hva med Grease? Glitterdust?

Da vil min rolle bli lettere for meg å vite...

21Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Tir Nov 22, 2011 8:43 am

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Folkens, hva skjedde med beskrivelsene, jeg ber ikke om mye, bare noen linjer....en linje?.....................ETT ORD? Sad

22Current group of PC's in Korvosa Empty Re: Current group of PC's in Korvosa Ons Nov 02, 2011 7:36 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Tårene renner av glede Very Happy

Veldig bra Morten, og bildet er virkelig prikken over i-en Wink

Til dere andre, så må dere ikke nødvendigvis gjøre det like omfattende som Morten, men kanskje heller fylle på etterhvert som characteren deres utvikler seg.

Dessuten er det også lov til å spørre spørsmål om en character underveis hvis det er noe man lurer på eller synes ville være nyttig å vite om vedkommende.

Jeg f.eks. lurer enda litt mer på personligheten til Zafar. Er han for det meste positiv, eller er han mer dyster? Hisser han seg fort opp, eller beholder han roen i enhver situasjon? Slåss han mest for andres eller sin egen del?

Men du har satt en bra standard Morten, så nå er det bare å vente på de andre Smile

23Current group of PC's in Korvosa Empty Zafar Mazaffi Ons Nov 02, 2011 11:33 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Background
Zuben and his younger brother, Zafar, was born in Azir, the capital of Rahadoum. Their parent were merchants dealing in magic items, and the occasional divine artifact, which is forbidden in Rahadoum. When Zuben was six years old, and his brother four, his mother and father were caught in selling divine artifacts. By help of their influence in the city they managed to soften up the sentence and avoid exile, but they had to finance and join an expedition to find out more about the pirates roaming "The Eye of Abendego". Their ship never returned...
When their parents were sent out, Zuben and Zafar was placed under the protection of the uncle, Yusuf. He is an artifact trader and, like his brother, he's not against trading in divine artifacts. Yusuf also has a wife, Yasmin, and a son, Emanuel.
Both Zuben and Zafar was more of the physical type, both showing early talent in fighting, so their uncle bought them a personal trainer who taught them to fight the way that suited their personalities and physical abilities. Zafar, with his slim build, was trained in the art of two-weapon fighting, and Zuben, with his bulging muscles, was trained in the use of heavy weapons. Yusuf also let them study philosophy, language and logistics together with his son.
The two boys owe their uncle everything they have and repay him by working for him whenever he need it. He often sent them to bring back unpaid debts, guard valuable goods or protect his house while he was out on errands. They have never failed their uncle, whom they love as a father.

When Zuben was twenty-two years old, Yusuf was caught dealing in divine artifacts like his brother, so he was exiled from Rahadoum. His wife, son and nephews left with him. They sailed to the north trying to find a good city to start a new artifact store. This time with both divine and arcane artifacts.
They ended up settling in Korvosa. Yusuf quickly found a closed down store, bought it, renewed it and opened his store there with his own, and his families, living quarters in the second and third floor. The Shop didn't run as smooth as it had done in Azir, but he was able to get the costumers and contacts he needed to keep his family up and running.
Zuben was soon bored of the Korvosa. He thought it to small, inhospitably and colorless. (Korvosa has 18.500 inhabitants, while Azir has 72.000 inhabitants!) Besides, he never get the hold of the varisian language, so he felt like an outsider. After a year in Korvosa he told his uncle about his plans of going out to learn more and explore this strange and magic lands. His uncle granted his wish and equipped him, helped him find a suitable party of adventurers and sent him on his way. Zafar decided to stay in Korvosa, he rather liked it there, and had to see his older brother set out not knowing if they would see each other again.


One afternoon young Emanuel are sent to the market to buy some fruit as he usualy does several times a week. But this time he doesn't return! Yusuf pulled all his tricks on several influetial people, and bribed several official men but turned up with nothing! Zafar who loved this boy like a brother set out to search for him. He trotted the streets for several days, only stopping to eat and sleep, but found nothing... until...


Personlighet
Zafar er en evig opptimist og ser på tid brukt til å være sur og grinete som bortkastet. Men om han først blir sint kan han bli overmannet av sinne og gjøre ting han kanskje vil angre på senere.
Zafar motiveres av et sterkt ønske etter "å bli noen". Han vil at alle som hører navnet hans skal vite hvem han er.
Han har levd et veldig godt liv hos onkelen sin og har fått dyre vaner. Han liker piker, vin og sang, bruker mye parfyme.
Han er en fri type som hater tanken på å være fanget. Han er heller ikke glad i regler ettersom at det også hindrer hans utfoldelse, men når dette er sakt er han ingen egoist. Han liker følelsen av å hjelpe andre, men på sine egne premisser.

"Be happy, not crappy!"

Teknisk
Zafar er en rogue, men oppfører seg som en fighter. Han er meget agil, men ikke så veldig sterk. Han bruker smidigheten og farten sin for å flanke motstandere for å få "sneak attack"-bonusene på hvert angrep

Zafar Mazaffi

[You must be registered and logged in to see this image.]

Stolt? Smile



Sist endret av Morten den Lør Mai 26, 2012 5:25 pm, endret 4 ganger

https://pfoo.norwegianforum.net

24Current group of PC's in Korvosa Empty Current group of PC's in Korvosa Fre Okt 28, 2011 9:40 am

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Hei,

Her tenkte jeg at de som er i gruppa mi på CotCT kunne skrive en kort personprofil om characteren sin. Ikke noe avansert, litt om hvem dere er, noe bakgrunn, personlighetstrekk, interesser o.l.

Dette både som trening i å ¨flesh out¨ en character, og også som et eksempel og muligens inspirasjon for andre spillere.

Gjør meg stolt cheers

Sponsored content



Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]

Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet