Oslo Spillforening (OSF)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Oslo Spillforening (OSF)

You are not connected. Please login or register

Kaos Og Karakterkos

+3
Peter
Morten
AndreasABeast
7 posters

Gå til side : Previous  1, 2

Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

26Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Okt 25, 2012 12:33 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Da blir det Lawful Neutral Paladin hvis vi har Andreas blessing. Jeg liker veldig Rorschach, Jeg tror nok Lucius er litt aloof.
men skal nok klare å ha en interessant relasjon med resten av caravanen uansett. skal skrive detaliert post i den andre threaden.

study Cool

Kaos Og Karakterkos - Page 2 Lawful_Neutral_Demotivational_by_Tootiredtomakename

Kaos Og Karakterkos - Page 2 Lawfulneutralp1

27Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Okt 25, 2012 11:21 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Jeg synes det er kult om vi er veldig religiøse og kjører noe utradisjonelle veier.
En enkel måte å løse lay on hands problematikken er om vi sier at en paladin med en nøytral deity kan velge om han bruker positiv eller negativ energi. Akkuratt som en cleric. Kanskje man kunne gjøre det slik at paladins ikke er enten gode eller onde? At om man har en nøytral gud, som Pharasma, så følger man også det nøytrale? altså nøytralt alignment?
Jeg ser for meg the epicness når vi kommer til lvl 8 og William også helbredes med negativ energi^^ Da har vi en support/tank og en dmg/tank som kan stå rygg mot rygg mot nesten hva det skal være Smile


Av de andre karakterene synes jeg druid høres kulest ut^^ Jeg har alltid villet se en druid i midlevels og høyere.I tilleggtil at vi da blir to stk. controll. Det eneste minuset er at begge er divine casters.

Stian lager sansynligvis en rogue eller ranger slik at vi får skilluser + pin point dmg.

https://pfoo.norwegianforum.net

28Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Okt 25, 2012 8:00 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg vil spille. Det kommer veldig annpå hva du Andreas syntes er spennende eller kranglete. og på hva Stian vil spille.

Det jeg har tenkt mest på er en Dhampir Fighter som har endt opp i Sandpoint. har historie men kort fortalt. Hvor jeg tenker å ta lvl 2 som paladin og hvor jeg og Morten ingame invier meg til Pharasma og vi på en måte starter en ny orden av Pharasma Paladins.
Om dette er noe kult eller ikke kommer litt annpå alignment limitations på paladin og lay on hands blandt annet som gjør skade på meg som Dhampir. den trenger endel house ruling og det er ikke sikkert at det passer godt inn i Jade regent selv om det passer med William Bones.
Men jeg tror det kan bli spennende relasjoner og rollespilling og relativt kamp dyktig også.

Ellers kan man skrive det inn i storien i de 4 årene William bones er i sandpoint.

Andre classes jeg har tenkt på er:

Melee Shapeshifter Druid med fokus på striker /offtank med noe control og ting

En Dhampir rogue som blir Pharasmasist ;P

en spellcaster, Striker eller Controller , SOrc,Oracel,WIzard Sigøyner

eller en Ranged Striker, Ranger eller Fighter



så... bounce tanker?

29Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Ons Okt 24, 2012 9:43 pm

AndreasABeast

AndreasABeast
Styremedlem
Styremedlem

Veldig bra Morten Smile Fin og jordnær historie, men nesten litt vel "solskinnshistorie" - preg på det hele. Det kunne vært en idé å se om du kan legge til en (eller flere) negative sider for å 'fleshe' ut karakteren din litt. Bare en tanke, du må ikke gjøre det, men det hadde hjulpet med å gi han ekstra menneskelighet. Smile

Andreas out.

Peace.

30Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Ons Okt 24, 2012 8:02 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

One morning a young woman enter the Cathedral of Pharasma in Korvosa with a bolt of cloth in her arms. She tell Bishop Keppira d’Bear her touching story of how she was left by her man while giving birth to her son, William. After the birth the roses in her garden became black and lost their thorns, and a family of whippoorwills made their nest at their house. In addition both of the child's hands were marked by spirals. She had asked the midwife what it meant and was told to ask the church of Pharasma. Bishop d’Bear told her that these were signs of approval from Pharasma. And the spirals in his hands are Pharasmas holy symbol. He is obviously meant to serve Pharasma. Bishop d’Bear was fascinated and decided to take the boy on as an apprentice as soon as he reached the age of five. During the years before he entered the service of Pharasma he lived happily with his mother in her small house in Korvosa, and occasionally vent to visit d'Bear with his mother. He was a happy child who was able to get friends anywhere.

At his fifth birthday Keppira came to visit the little family and show William to his new home. William was exited to go to the cathedral and learn about Pharasmas and her teachings. His mother came to visit him several times a week, and William never lost contact with his mother. Bishop d'Bear believed that William was destined for something big, so she did everything she could to prepare him for whatever lies ahead. She He accomplished any task set before him. He would be the perfect cleric.

At his fifteenth birthday, when he became a mature member of society, he was accepted into the ranks of the clerics of Pharasma. His mother was overjoyed and extremely proud that her son had accomplished so much at such a young age. Keppira was also proud of her apprentice and sent him out on errands for the church on a regular basis. After three years of service William had a vision. He haw himself standing in the midst of battle fighting hordes of evil with his divine powers. He told his mentor. She found it wise to prepare William for this brutal future and made sure he was allowed to train with the paladins of Abadar, since Pharasma has no order of paladins.

Several years passed and he performed several deeds for Korvosa. He even helped the heroes of Korvosa during the great plague. After the plague was cured he went back to Bishop Keppira d’Bear and told her that he wanted to leave Korvosa. The corruption he could deal with, but a queen that murders her people... He would not be part of a society like that. His mother felt the same after hearing what William had learned. They sold everything they owned and set out north-west towards Ashwood.

--- TO BE CONCLUDED ---

William and his mother settle down in Sandpoint where William provide for them both by working in the cathedral. He fall in love with Ameiko Kaijitsu. Try to impress her by signing up as a protector of town, but there are few chances for him to prove himself in the quiet town..



Jeg ble litt ivrig^^ Jeg tenker at William og Lucius kan møtes på veien til Sandpoint. Hva synes du om det? Kanskje Lucius kun var en kriger før han møtte William som lærte ham om Pharasma? Kanskje de møttes gjennom å finne en varulv i Wolf's Ear? Vi har mange muligheter^^

Har du noen idèer?

https://pfoo.norwegianforum.net

31Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Man Okt 22, 2012 7:47 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg poster background story nå snart. Bare føl deg fri til å inkludere Lucius så mye du vil i de 4 årene i sandpoint. Jeg tror det er William som har fått Lucius til å bli paladin av pharasma blant annet.

32Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Man Okt 22, 2012 6:20 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Skal William og paladinen ha kommet til Sandpoint sammen for noen år siden? William kommer iallefall 2-4 år før Jade Regent starter Smile Hadde vært kult om de hadde en historie.

En annen ting er at du er den eneste Paladin of Pharasma! Det må vi gjøre noe kult ut av! Very Happy

https://pfoo.norwegianforum.net

33Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tir Okt 16, 2012 3:51 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Nice! Liker det Smile

Vet Leif^^ Det er mye av grunnen til at de valgte å sette Jade regent-starten i Sandpoint. Det er mange av NPC'ene i JR som var med i RotRL

https://pfoo.norwegianforum.net

34Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tir Okt 16, 2012 3:49 pm

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Fun fact: Ameiko har en liten rolle i Pathfinder sin første adventure path, Rise of the Runelords, som har anniversary edition ute nå. Smile http://paizo.com/products/btpy8mqq

Også, om denne 'paladinen' er LN, skal den da ha Smite Chaos (og alle kreftene shiftet over til et anti-chaos tema i stedet for anti-evil)



Sist endret av Leif Arne B den Tir Okt 16, 2012 3:52 pm, endret 1 gang

35Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tir Okt 16, 2012 3:30 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg skal ikke spille sånn prick paladin. Denne karen er på sin egen vei av redemption for hva han er. Han er lawful good men har ganske lav wisdom. Og ser veldig opp til William bones som faktisk er human og cleric av pharasma . Pharasma hater undead, men denne paladinen lever, samtidig som han er litt død. Han finner trøst i at pharasma også er gudinnen av fødsel og at hun må ha noe kjærlighet for han til tross for sin tilstand siden han ble født i det hele tatt. Jeg skal utfylle mer

36Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tir Okt 16, 2012 6:55 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Det høres kult ut^^ Jeg liker alle ideer som knutter karakterene sammen. Det er litt kjipt å måtte krangle med de andre PC'ene om småting og at man ikke fungerer skikkelig fordi at det strider mot hverandres alignment å gjøre ting på andres måte. Selv om det også kan skape morsomt spill. Men i utgangspunktet er det kanksje greit å la det være synkronisert^^

William er forelsket i Ameiko Kaijitsu.

Jeg leste litt om damphirs i advanced race guide. Du kan ta dayborn trait. Det vil gjøre det enklere å knytte ham opp til pharasma. En priest of pharasma kan ha velsignet deg da du ble født, noe de gjør hele tiden. De hater jo undeads så selvfølgelig ville de prøvd å fjerne det fra karakteren din^^

https://pfoo.norwegianforum.net

37Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tir Okt 16, 2012 1:21 am

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Morten, hvilken av characterne er det du kommer til å være forelsket i?

Jeg tror jeg prøver meg på en House ruled Paladin of Pharasma. men jeg skal begrunne alt godt i background historien.
Fikk intrykk av at du Andreas kunne gå med på det i utgangspunktet.
Men jeg hadde hatt lyst til å knytte Characteren min opp mot din Morten hvis du ikke har noe imot det.

38Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Fre Okt 12, 2012 3:54 am

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Vel, Guden til William Bones er True Neutral, så såfall må Andreas la deg være en Paladin (eller ex-paladin) som er noe annet enn Lawful Good. Pathfinder sine offesielle regler lar ikke en LG character (som reglene igjen sier at Paladins må være) være bundet til en Gud av mer en et alignment shift fra sitt eget alignment.

39Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Okt 11, 2012 10:13 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Det er leit at du bor i Usa. Selv om det sikkert er veldig gøy der også. Jeg har ikke prøvd å spille med noen på nett men det er sikkert ikke så stort problem som man kunne tro. ihvertfall ikke hvis man har en steady connection. Kanskje vansklig å komme til ordet til tider?

Angående Archer rangern så tenker jeg ikke å gjøre han for ensidig. Men du kan se for deg den litt ustelte skogsjegern som er ganske tøff men har noe vondt å sårt på insiden. som en som har mistet alt. Jeg tenker han kan ha Background Traiten. Friend of the Family hvor han har lovet Moren til Koya at han skulle passe på henne.

Rangern er litt oppe i årene også men ikke nok til at de begynner å tukle med stats. Har et bilde av han her.

Skal fleshe ut mye mere senere , men litt sånn iforhold til dere andre spillere og du som er GM vet hva jeg har tenkt.
Kan også tenke meg å spille Paladin, velger da samme gud som William Bones.



Kaos Og Karakterkos - Page 2 760large

40Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Okt 11, 2012 9:22 pm

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Vel, ok, det var synd at du føler det slik, men det er nå ditt valg. Lykke til uansett.

Jeg synes fordeles at vi snart kan teste ut hvor bra skype/google hangouts funker, så kan det sette en ny standard som enten gjør dere mer skeptisk eller (forhåpentligvis) gjør dere litt mer keene på å prøve ut online play. Jeg har massse tid til helga. Om vi setter av en halv time når vi begge er online, f.eks. like før dere skal spille CotCT, skal vi prøve det da? (Bare teste kvaliteten og ta en kort prat altså)

Vel, om jeg kommer til romjula, om dere spille noe da, kan jeg kanskje være guest-player 1 session? Kommer i hvertfall på besøk... HEY, vi kan gå å se The Hobbit! Very Happy Very Happy Very Happy Hva sier dere?

Her går det bra, har et lett semester og kan ikke jobbe pga byrokrati, så jeg har masse fri-tid. Razz Lisa er mye mer stressa derimot... hun er forøvrig i Norge akkurat nå for å ta Norsk-testen sin for å få stats-støtte for studiene sine. Smile

41Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Okt 11, 2012 6:09 pm

AndreasABeast

AndreasABeast
Styremedlem
Styremedlem

Halla Peter Smile kult at du gleder deg.

Jeg liker konseptet ditt, det er rått og enkelt. Nå er det bare å fleshe det ut Smile
Karakteren din høres ganske kaotisk ut med det brennende hatet som hovedmotivasjon, pass bare på at han ikke blir en einstøing. Har du sett på Campaign Traits? Det hjelper veldig Smile I tillegg til at de skaper dybde og dynamikk i historien.
Ellers kan vi ta å se på om den derre Evil outsideren kan bli knyttet opp i mot resten av eventyret. Hvis du synes det hadde vært en kul idé Smile

Snakkes on a plane. Peace

42Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Okt 11, 2012 5:53 pm

AndreasABeast

AndreasABeast
Styremedlem
Styremedlem

Halla Leif Smile

Jeg skjønner at du har veldig lyst til å være med å spille igjen, men for meg er nok ikke over-nettet spilling et alternativ, det er jo tross alt min første gang som GM.

I romjula hadde det vært skikkelig kult å møtes Smile Så vi sees da Cool
Og ellers? Hvordan går det i statene? Og hils Lisa Very Happy

Peace

43Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Ons Okt 10, 2012 10:13 pm

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Jeg vurderer forresten å komme hjem til Jul (fra 22 Dec. til litt ut i Jan. (starter ikke skolen igjen før 22 Jan.!)) Om jeg kan joine, kan vi alltids ta en session i rom-jula? Smile I hvertfall møtes, ikke sant? Smile

44Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Ons Okt 10, 2012 10:10 pm

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Vel, om dere fortsatt vurderer å ta meg med over nettet, kunne jeg ha gjort det. Smile

Jeg posta i forumet for hvordan vi kunne gjort det, men ingen har svart der; så jeg tar det mer direkte opp her.

Så, om dere kunne tenkt dere det, og vi kan teste hvor godt skype/google-hangouts/etc funker før vi kan si sikkert at jeg kan være med, og tidene blir lagt opp til det, så er jeg all for it.

Hadde også vært kult å kunne "møte" og spille med Peter, the new blood. :]

45Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Fre Okt 05, 2012 9:10 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

AARGH, jeg har sykt lyst til å bli med, MEN JEG BOR I STAVANGER........sukk Sad

46Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Okt 04, 2012 9:34 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Go team! jeg skal lese player guiden og tenke litt på noe som kan passe med tanke på at du vil spille support cat


EDit; ps. Jeg gleder meg også helt sinnsykt!


/edit 2 Da har jeg tenkt litt, jeg tror jeg vil kjøre Archer Ranger. Har et løst konsept om en Alkolisert Ranger som
har mistet Kona og sønnen sin etter at en Evil outsider hadde invadert hjemme dems utkanten av Sandpoint men han var ute og jaktet. Nå sitter han fast i spirt tønna på Red dragon eller hva den het og har ingenting som holder han igjen. Bare et brenne hat og et ønske å få tak i dem som drepte familien han. Skal presisere alt litt senere er sent. Shocked

47Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Re: Kaos Og Karakterkos Tor Okt 04, 2012 7:41 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

NICE!!! Jeg har gledet meg lenge! Smile

Jeg har flere karakterer klare som jeg kan tenke meg å spille, men har mest lyst til å spille som William Bones. Han er en battle-cleric som kjører support, dmg, buff og utility og han kan fungere godt som party-face.
Har også en magus, inquisitor, sorcerer og en idè til en cavalier som er tilpasset dette eventyret, så om en av dere heller vil ta plassen til William går det bra... Helt sant... Sad


GO TEAM!

https://pfoo.norwegianforum.net

48Kaos Og Karakterkos - Page 2 Empty Kaos Og Karakterkos Tor Okt 04, 2012 6:55 pm

AndreasABeast

AndreasABeast
Styremedlem
Styremedlem

Hi y'all Smile

Jeg har veldig lyst til å starte med Jage Regent snart Smile
Morten, Peter og Stian har vist sin interesse og det liker jeg Very Happy
Jade Regent er bygget opp for fire spillere så det hadde vært best om vi følger den oppskriften, hvis noen er interessert er dette en åpen invitasjon cheers

Hvis det derimot ikke skulle være flere interesserte spillere er jeg 100% for å bare kjøre på med tre stykk Smile

Dette blir lenken for å diskutere karakterer og spillet generelt, og jeg vil helst se godt med bidrag fra alle spillere Smile
Jeg foreslår at alle leser igjennom Jage Regent Player's Guide, og hvis du ikke har tilgang til den så si ifra til meg så vil jeg sende den til deg på Dropbox king

Ha en ellers god dag.

Peace!

Sponsored content



Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2

Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet