Oslo Spillforening (OSF)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Oslo Spillforening (OSF)

You are not connected. Please login or register

Pathfinder regler

3 posters

Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1Pathfinder regler Empty Re: Pathfinder regler Tor Jan 10, 2013 12:18 am

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Vel, jeg skjønner hvorfor det ikke er en del av reglene selv, logisk.

2Pathfinder regler Empty Re: Pathfinder regler Ons Jan 09, 2013 3:53 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Det er en House Rule. Men jeg liker den ihvertfall. pluss 10 på natural 20 og minus 10 på natural .

Hvis du prøver å spotte noen som har 27 i hide rollet for stealth og du bare har 3 i perseption og du får natural 20 så har du ikke sjangs til å se han.
men med pluss 10 så gjør du..

Hvorfor ikke bare si natural 20 er auto success er fordi at noen DC er skikkelig høye. som å klatre opp en rett smud vegg eller bryte seg igjennom en wall of force som er DC 120 tror jeg.
noe som ikke en av 20 commoners burde klare

3Pathfinder regler Empty Re: Pathfinder regler Ons Jan 09, 2013 3:41 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Jeg digger Critical hit Deck og Fumble Deck. Krydrer opplevelsen.


Jeg trodde det var sånn med Natural 20 at det legger til +10 på skill rollet. Sånn man kommer opp i kjempe høye Perform rolls som bard for eksempel. Kan hende dette ikke er nevnt i pathfinder og at det bare henger igjen ifra DnD 3.5


skal skjekke det ut! study

4Pathfinder regler Empty Re: Pathfinder regler Ons Jan 09, 2013 1:49 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Huh, er du sikker på det? Kan sverge jeg har lest det i Core.
Anyway, så er jo hele konseptet med fumble så integrert i D&D systemet (regler eller ei) at alt annet ville vært merkelig for min del Very Happy

5Pathfinder regler Empty Re: Pathfinder regler Fre Jan 04, 2013 5:49 am

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Det står ingen steder i core reglene til Pathfinder (eller some kan finne) at nat 1 er noe annet enn automatisk miss! D.v.s. at fumble faktisk ikke er en del av de offesielle reglene.

6Pathfinder regler Empty Re: Pathfinder regler Tir Nov 06, 2012 5:22 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Tenkte bare å legge til her at Leif har min fulle støtte, for dette er problemstillinger jeg har gått igjennom, og hvis du husker sist session Morten så var det jo nettop dette som dukket opp Razz

Det eneste som ALLTID treffer er en 20 på terningen, i hvert fall i mine campaigns Smile

7Pathfinder regler Empty Pathfinder regler Ons Sep 26, 2012 2:08 pm

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

For å klarifiere, vil jeg bare si at det er helt greit å ikke bruke de offesielle reglene deres, men i såfall må man vite hva man gjør annerledes fra andre så evntuelle nye spillere er klar over hus-regler og gamle spillere er klar over at om de spiller med andre så vil reglene sannsynligvis være annerledes. Det som er nevnt under her er ikke egentlig opp for diskusjon om de er pathfinder regler, det er de, men om amn ikke liker dem kan man bruke hus-regler i stedet.

* I følge pathfinder sine offesielle regler, så gjelder natural 20 og natural 1 bare for attack rolls (including CMB) og saves (Fort, reflex & will). Skills, ability og alle andre rolls er ikke auto-win/auto-lose med nat 20/nat 1.

* Critical hits består alltid av to rolls. Det første er når man forsøker å treffe, men man er innenfor sin crit-range. Om man roller noe annet enn en nat 20, så betyr det derrimot ikke at man automatisk treffer, selv om sjangsene er høye for det. Om man har crit range på 17-20, og man får 17, men 17 + attack bonus ikke er over den man angriper sin AC, så treffer man faktisk ikke. 20 nat er automatisk treff + crit-chance; alt under som er crit-range er crit-chance som må sjekkes om det treffer. Det andre rollet er såklart confirm, hvor man igjen må overkomme fiendens AC.

* DEX penalty betyr ikke at man er høyere ac med flat-footed. Flat-footed reglene sier at man mister DEX-bonus, ikke DEX-modifier. Dette betyr at de offesielle pathfinder reglene sier klart at man ikke får høyere AC med Flat-footed selv om man har DEX-penalty.

DEX-modifier = bonus, 0, eller penalty
DEX-Bonus = bonus
DEX-penalty = penalty1

Sponsored content



Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]

Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet