Oslo Spillforening (OSF)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Oslo Spillforening (OSF)

You are not connected. Please login or register

Diverse info

4 posters

Gå til side : 1, 2  Next

Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1Diverse info Empty Re: Diverse info Lør Des 01, 2012 9:44 am

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

hmm, jeg skal innom Ikea i dag, så jeg kan sikkert få tak i en før jeg kommer i morgen Wink

2Diverse info Empty Re: Diverse info Lør Des 01, 2012 9:30 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Hey Mikael!

Jeg kom på at vi ikke har noen fungerende battlemap-tusj! Har du en eller skal jeg kjøpe?

https://pfoo.norwegianforum.net

3Diverse info Empty Re: Diverse info Ons Nov 28, 2012 4:49 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Registrerte sist session at folk ser fremdeles ut til å ha glemt at de har noe som heter 'harrow points' (med unntak av deg Peter som jeg har glemt å fortelle det til Surprised ). Dere fikk tre av dem i 'Escape from old Korvosa' som dere er i nå, og fordi jeg er så lat limer jeg inn her beskrivelsen av dem slik at dere kan tenke på hvordan dere skal eventuelt bruke dem Very Happy


Harrow Point Uses


In “Escape from Old Korvosa,” the PCs are faced with
numerous situations where reasoning, logic, and attention
to detail can save lives. Disabling deadly traps, discovering
hidden clues, and being able to recognize threats for what
they are (and to know about the key weaknesses of certain
monsters, like the rakshasas) can make all the difference.

During this adventure, a character can spend his Harrow
Points in the following ways.

Intelligence Rerolls:
Spend a Harrow Point to reroll any
one Intelligence-based skill check. You must abide by the
new result (although if you have additional Harrow Points
remaining, you can use them to attempt additional rerolls).

Flash of Insight: Spend a Harrow Point to be able to
make a skill check in an untrained skill you don’t normally
have ranks in. You gain a one-time +5 insight bonus on
this skill check.

Arcane Wrath: Spend a Harrow Point to increase the
strength of an arcane spell as it is cast. This spell gains a +2
bonus on its save DC, a +4 bonus on its caster level check
to overcome spell resistance, and a +2 bonus on any attack
rolls needed to strike the target.

4Diverse info Empty Re: Diverse info Tor Okt 11, 2012 7:35 pm

Peter

Peter
Medlem
Medlem

Da er jeg hjemme igjen ifra New York. Fy som jeg gleder meg til å spille på Lørdag. Har maiken bestemt seg for hva hun skal spille enda?

5Diverse info Empty Re: Diverse info Tor Okt 11, 2012 2:30 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Jeg gav opp det da jeg tok swashbuckler archetype. Jeg er two-weapon-"fighter" ikkesant! Kan ikke være trapmaster rogue! Det får maiken ta seg av^^ Men jeg kan se om det er noe som passer med temaet mitt og som kanskje gir en liten bonus.

https://pfoo.norwegianforum.net

6Diverse info Empty Re: Diverse info Ons Okt 10, 2012 6:49 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Et svært hett tips fra meg er nemlig at du vurderer trap spotter, det kan nemlig øke overlevelsesraten til guppa heftig nå i bok 3.

7Diverse info Empty Re: Diverse info Ons Okt 10, 2012 6:30 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Combat Trick, Weapon Training og Finesse Rogue. Hvordan det?

https://pfoo.norwegianforum.net

8Diverse info Empty Re: Diverse info Ons Okt 10, 2012 5:40 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Morten, hva er dine rogue talents?

9Diverse info Empty Re: Diverse info Man Jul 16, 2012 1:19 pm

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Han typen i videoen har mange gode tips for D&D/Pathfinder med fokus på å forbedre roleplay delen (den viktigeste delen, vil jeg si, det er det som gjør at dette ikke er WoW i papir-form, tross alt).

Her er en god en fra han: [You must be registered and logged in to see this link.]

10Diverse info Empty Re: Diverse info Man Jul 16, 2012 1:16 pm

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Overgangen gikk greit spør du meg. Smile

Det er viktig at karakterene vår tar lærdom fra dette. De føler sterkt hvor farlig deres mission er for dem, og blir minnet på hvor dødlige de er.

Nå har vi muligheten til bra roleplay og awesomeness her folkens, død er en viktig del av livet tross alt: [You must be registered and logged in to see this link.]

(Jeg sier ikke at Lygia ikke skal bli opplivet, men det bør ikke være noe trivielt)

11Diverse info Empty Re: Diverse info Man Jul 16, 2012 7:31 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Yup! Veldig bra! Very Happy Det er litt vanskelig å kjøre overganger mellom bøker, men jeg synes det gikk bra. Og jeg fikk prøve bones <3

RIP Lygia. Your cunning pressence and heavy blows will be missed. Crying or Very sad

https://pfoo.norwegianforum.net

12Diverse info Empty Re: Diverse info Søn Jul 15, 2012 6:29 pm

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Good game, guys. Smile
Condolences goes out to Maiken for her tragic loss. Sad

13Diverse info Empty Re: Diverse info Lør Jul 14, 2012 6:46 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Maiken ringte og sa at hun kommer, så vi beholder vår hardtslående muskeldame, men healer vlir det værre med.
Jeg kan lvle opp William bones (malice cleric m/ death og healing domains) og fokusere på support? Han kan være helt grei på healing om jeg velger det. Bedre enn en druid vil jeg påstå, ettersom at alle healingspells er 50%mer effektive. Historiemessig passer det også. Han er fra korvosa og studerer/jobber i gravplass-distriktet. Zafar har vist ansiktet sitt der før og tipset Pharasmas clericer om zombiehuset, så de har også en grunn til å kontakte ham. Cool

Hva tror dere? Eller så kunne jo Ishani bli med på en tur? selv om han må ta penger for det Sad

https://pfoo.norwegianforum.net

14Diverse info Empty Re: Diverse info Fre Jul 13, 2012 2:03 pm

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Eventuelt kan en annen karakter (NPC, merc., , guest-PC som Zuben, noe annet) ta over den rollen, eller så kan vi klare oss uten. Personlig synes jeg alt er bedre enn en "mark" spiller.

MIKAEL; SVAR PÅ PM DAAAAAaaaaaa....!!! Mad

15Diverse info Empty Re: Diverse info Fre Jul 13, 2012 1:53 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Har allerede fått implemetert Leif sin character på en bra måte, men Zuben må gjerne komme stormende inn for hjelpe sin kjære bror Razz

Maiken kan godt bli kalt inn av Thallasinus Endrin (sjefen i sable marine company) for å yte hjelp andre steder i byen, men jeg vil at gruppa deres har ihvertfall en kapabel healer alà en druid/cleric ettersom dere vil trenge det veldig denne sessionen (spoiler^^), så en caster-type druid passer bra.

Dere mister dessuten litt DPS/tank hvis Maiken forsvinner, så lurer på om Zuben er god til å gi deng i melee?

16Diverse info Empty Re: Diverse info Fre Jul 13, 2012 1:48 pm

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Er det forresten internett hos dere enda? Alle notatene mine er på google-doc. Razz

17Diverse info Empty Re: Diverse info Fre Jul 13, 2012 1:47 pm

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Når det kommer til min karakter, har jeg og Mikael planlagt noe. Zuben kan godt ha møtt ham tidligere fortsatt, om du vil ha en connection der, men det fungerer ikke at de drar in til byen sammen.

Personlig synes jeg det er bedre om man lar karakterer som ikke blir spilt av spillere gjøre andre ting slik som du foreslår, og som dere gjorde med Harald sin karakter i Kingmaker den første gangen jeg var med. Simen og Maiken kan maile Mikael om hva som ble gjort mens de var borte, slik jeg gjorde med Mance npr jeg var borte fra Simen's campaign to år siden. Det er et mye bedre valg enn to "mike"-spillere, in my humble opinion.

Hvis ikke er jeg sikker på at dere klarer å håntere dem bra nok til at vi kan spille.

18Diverse info Empty Re: Diverse info Fre Jul 13, 2012 11:12 am

Morten

Morten
Admin
Admin

Er dette en god anledning til å la Zuben komme tilbake fra sine reiser? Han kan ha møtt karakteren til L.A. på vei tilbake eller noe sånt. På den måten slipper vi å ha "you seem trustworthy"-samtalen. Da har vi fire spillere om vi lar Simens karakter jobbe med sin nye bedrift og Maikens karakter blir kallt inn til eksamen e.l. for å kunne få hyppogriffen sin (Med mindre de bestemmer seg for å komme allikevel) Smile

Bare et forslag.. Et godt forslag fra mitt synspunkt Cool

Om dere ikke liker forslaget vet jeg ca hvordan maikens karakter bar bygget opp, så kan lage den ganske kjappt. Monkens karakter blir værre ettersom at han har byttet fokus så mange ganger, men jeg mener å huske at han nå ville ha en generisk druid. Men vil de si caster-orientert eller melee? Begge er jo gode valg for en druide Cool

https://pfoo.norwegianforum.net

19Diverse info Empty Re: Diverse info Tor Jul 12, 2012 6:31 pm

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Er fornøyd så lenge vi spiller jeg. Smile Mikael, svar på PMene jeg sendt deg! Razz

20Diverse info Empty Re: Diverse info Tor Jul 12, 2012 12:38 pm

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Har snakket med Simen, og mest sannsynlig kommer han ikke til helgen. Han sa også at Maiken burde være ledig, men jeg har ikke fått tak i henne.

Derfor må vi forberede oss på at vi bare blir tre spillere til helgen. Har heller ikke fått noe character på Simen og Maiken, så enten kjører vi bare Mark på begge to, eller så kan dere styre en random generert druid og ranger for denne helgen.

Hva synes dere Question

21Diverse info Empty Re: Diverse info Tir Jul 03, 2012 12:49 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Hvorfor ikke? Det lager historie Smile
Hvis du er en monster-sorcerer-fighter er det jo stilig om du er en boon en stund, men så overvurderer du deg selv eller noe og møter din overmann. Det kan jo karakterene lære av, eller barden kan fortelle historier om den demoniske kjempen som knuste all motstand, eller begge Cool
jeg vil si at hvis du lager en litt "sær" og sterk karakter er det kanksje ikke så bra å la ham henge igjen. For da vil karakterene søke etter å ha ham med, og det kan kanskje ødelegge litt? Om han skal henge igjen må han ha en jævelig god grunn til ikke å bli med videre.

https://pfoo.norwegianforum.net

22Diverse info Empty Re: Diverse info Tir Jul 03, 2012 12:27 pm

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Vi er bare 5 om Maiken er der også, og etter hva jeg skjønte kunne jeg bare være med om hun var borte. Ikke sant?

Om jeg er med, vil jeg gjerne ha et ord med deg, Mikael, om hvordan characteren min passer in. Vil ikke være en random type som er der også forsvinner/dør han når jeg drar.

23Diverse info Empty Re: Diverse info Man Jul 02, 2012 12:38 pm

Morten

Morten
Admin
Admin

Jeg har bare 23600xp, men jeg mener å huske at jeg ikke skrev opp før vi skillte lag.
Andreas: Gjorde du det?

PS: lvl 6=23000xp, lvl 7=35000xp

https://pfoo.norwegianforum.net

24Diverse info Empty Re: Diverse info Man Jul 02, 2012 11:43 am

Mikael

Mikael
Styremedlem
Styremedlem

Trodde da dere hadde XPen på charactersheet, og er ganske sikker på at dere fikk notert ned det før dere dro sist gang.

Tror dere også kom akkurat til LV7, men sjekk det mot Xpen dere har (og med Leif som gjestespiller er dere 5, og klarer dermed det meste enten dere er LV6 eller 7 Very Happy )

25Diverse info Empty Re: Diverse info Man Jul 02, 2012 8:18 am

Leif Arne B

Leif Arne B
Medlem
Medlem

Det er relevant for meg og, trenger å vite hvilket level jeg skal lage characteren i.

Sponsored content



Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next

Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet